Baby 6 maand "schreeuwt"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ukkie1985, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn dochter van bijna 6 maanden kan zich goed zelf vermaken bv in de box of op het speelkleed of in de wipper. Heel fijn als ik even de was wil vouwen of aan het koken ben.

Het probleem is alleen dat als ze plezier heeft ze echt heel hard schreeuwt! Alsof ze boos is, maar dat is ze niet. Het is echt heel fel en heel hard! Meestal loop ik dan ff naar de toe en zeg dan zachtjes ssssttt... Maar DA gaat ze nog harder door en ligt helemaal in een deuk ;)

Wat kan ik hier het beste aan doen? Ik moest zelf vroeger naar de logopediste ivm verkeerd stem gebruik (schreeuwend praten, dus ze heeft het niet van een vreemde ;)) maar ik zelf was een stuk ouder en wil dit bij haar voorkomen.

Iemand tips?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon laten gaan ;) ze heeft haar stembanden ontdekt en is volop aan het oefenen. Mijn dochter heeft met 9 maanden zo'n periode gehad dat ze heel lang en heeeeel hoog en hard kon gillen. Dat heeft drie weken geduurd en nu heeft ze veel meer controle over haar stem, zo schattig. Ze brabbelt wat af, en als ze plezier heeft kraait ze ook maar je hoort dat ze echt meer controle heeft over haar stembanden, en die 'uitschieters' komen ook bijna niet meer voor.

Voor logopedie is het nu echt te vroeg hoor. Alle baby's hebben zo'n gil/schreeuwfase.

3. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Onze meiden zijn van dezelfde datum! & F. doet het ook! Dan sta je net even rustig wat te doen en denk je dat er vervolgens heel wat loos is! Ik laat het nu maar, en vaak is ze bij me in de buurt, en zie ik wel of het echt is. ze zijn gewoon hun stembanden aan het trainen.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik bedoelde ook niet dat ze nu logopedie nodig heeft maar wil zo graag voorkomen dat ze niet net als ik verkeerd leert praten. (En dat ze op latere leeftijd logopedie nodig heeft).

Maar als het een fase is, kijken we het nog even aan :)

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Echt geen ssst zeggen hoor lekker "genieten" ervan. Mijn dochter had met 4 maand zo een periode op de opvang dachten ze steeds ze is aan het huilen. Danbkeken ze en had ze plezier van haar leven. Nu doet ze het al een tijd niet meer

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje schreeuwt niet echt, maar hij gilt heel hoog en hard. Het doet gewoon pijn aan je oren.. Voor mensen met een gehoorapparaat echt niet fijn.

Maar ik merk verder ook dat hij erg met zijn stem aan het oefenen is. Ik hoop dus maar dat het een fase is.

Ik denk dat ssst misschien niet zoveel helpt. Je kunt het misshien wel negeren. Als je het aandacht geeft vindt ze het misschien extra leuk.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daarvoor is het nu nog te vroeg: ze snapt nog niet wat jij doet en zegt, vindt dat alleen maar heel lollig en gaat dan nog harder los... ;)
    Maar als ze het nog steeds doet als ze straks ouder is en je wel snapt, kun je natuurlijk wel gewoon sturen daarin :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier trouwens een meisje dat ook oefent, alleen dan met grommen en schrapen ;) Alsof ze voortdurend keelpijn heeft zeg maar...

9. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    hier ook een giller :D maar moet zeggen dat het de laatste dagen fel verminderd is en komen er meer klanken uit zoals hadada enz... dus ik zou zeggen dat het een fase is

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    We hadden eerst een fase met 'hoesten'..dan vroegen mensen,is hij verkouden? nee hoor.. had hij blijkbaar ontdekt en vond het een leuk geluid;):p

Nu sinds 2 dagen met gillen..inderdaad als hij het naar zijn zin heeft..ook erg hard, doet bijna pijn aan je oren:D.

Hoop dat deze fase niet te lang duurt,maar moet er ook wel weer om lachen:)

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ja ik lig ook in een deuk als ik netjes vraag of t wat zachter mag en mevrouw lacht me uit :D

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Die fase had mijn dochter hier ook :D
    Nu is het ook af en toe gillen en idd als ik ga kijken is het dikke lol. Eerst schrapen, schaterlachen en nu gillen. Maar schaterlachen blijft bij lol haar favoriet :)

13. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    hier is het meer gillen, haha, en een pret dat ze dan heeft! Ze gilt ook veel tegen haar knuffels, dan pakt ze dr een, kijkt hem heel ernstig aan, en gaat dan heel hard gillen! :$

doet best zeer aan je oren inderdaad :)

14. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd dat gillen af en toe gaat t zo hard dat me oren er pijn van doen. .hier doet ze t vooral uit blijheid haha

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hier ook zo'n schreeuwert hoor heel normaal.Naast schreeuwen kan hij ook nog veel andere grappige dingen doen, zoals rrrrrr.. en dan niet eventjes... gisteren was ik aan het wandelen met hem in de wagen en heeft hij minstens 30 minuten rrrrrr zitten doen :)....

16. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hoelang is de fase van gillen? Hier is t begonnen :)

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier was het zo'n 3, 4 weken. Daarna had ze opeens veel meer controle over haar stembanden, zo schattig.

Deel Deze Pagina