Ik zelf zit nu in de laatste fase van mijn studie. Als het goed is zit het er over een paar maanden op. We zijn wel al begonnen met proberen zwanger te worden. Ik vraag me af of hier meer vrouwen zijn die daar ervaring mee hebben. Of een mening hebben over de combinatie studeren en zwanger zijn.
Ik studeer Psychologie en ben zwanger. Ik zit pas in mijn 2e jaar dus ik zal mijn studie afmaken terwijl wij een baby hebben. Tot nu toe heb ik nog geen zwangerschapskwalen dus dat gaat allemaal prima. Ik moet wel veel schuiven straks met mijn studie om het allemaal een beetje soepel te kunnen laten verlopen. Dat is niet altijd even makkelijk. Maar onze studieadviseurs staan altijd heel erg open voor dit soort dingen, zolang ze maar inzet van je zien. Ik kan je helaas nog niet zoveel vertellen aangezien ik nog niet zo lang zwanger ben
Ik ben nu in mijn afstudeerfase en net zwanger! Ik studeer deeltijd HBO, dus ik moet in de avonduren na mijn werk nog aan de studie, het valt mij nu in de eerste weken erg zwaar! Gelukkig heb ik vanaf volgende week vrijdag het ergste erop zitten en ben ik zo goed als klaar!
Wat leuk te horen dat ik niet de enige ben, dat denk je al snel. Ik merk zelf dat ik nu heel erg bezig ben met zwanger worden en dat dat wel te koste gaat van mijn concentratie. Ook zie ik een beetje op om het straks iedereen te vertellen. Bang dat mensen denken dat het een ongelukje is of er geen begrip voor hebben. Hebben jullie er echt bewust voor gekozen om tijdens je studie zwanger te worden.