Hoe lang is baby van 5 maanden wakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bellabella, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hallo!

Omdat ik het wederom lastig vind om mijn kleine meisje overdag te laten slapen vroeg ik mij af hoe lang een baby van 5 maanden ongeveer wakker is tussen de slaapjes door. Ik weet dat dat nogal kan verschillen, maar gewoon om een idee te krijgen? Ik ga denk ik namelijk nu maar proberen er minimaal 2 uur tussen te laten zitten, misschien wel 2.5 als ze niets van moeheid laat zien. (Laat ze eigenlijk bijna nooit zien, ze is soms jengelig en dan breng ik haar naar bedje toe)

Dank voor de reacties alvast!

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi Bellabella,

Mischa wil ook het liefst niet slapen overdag, want wie weet wat hij dan allemaal mist. ;) Maar ik probeer hem incl. fles drinken niet langer dan 1,5 uur uit bed te laten. 's Avonds is hij wel langer wakker. Hij wil rond grote-mensen-etenstijd echt niet slapen, en slaapt 's nachts van een uur of 8/9 tot 's ochtends 8/9, dus dat is prima. Ik heb gemerkt dat sinds hij genoeg slaapt overdag, hij veel minder huilt. En hoe moeier hij wordt hoe moeilijker hij in slaap kan vallen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hadden ook met 5 maanden een vrij strak schema:

7:30 - 8:00 wakker
    8:00 fles
    10:00 naar bed (maximaal 1 uur)
    12:00 lunch
    13:00 naar bed (minimaal 2 uur)
    circa 15:00 fles
    17:00 naar bed (ongeveer 30 min)
    18:15 groenten
    19:30 fles en naar bed

4. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Oja, Mischa slaapt meestal een uur per keer, als hij heel moe is 1,5.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 5 maanden wij mijn zoontje overdag per keer 1,5 uur wakker en sliep daarna 2 uur per keer.

6. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Maar als jullie je kleintje in bed leggen gaat hij/zij dan gelijk slapen? Want T. gaat eerst een tijdje spelen en dan wordt ze jengelig en dan gaat ze huilen. Ik weet dan niet of ik nou te vroeg of te laat ben...:( Als ik haar er na 1.5 uur weer in leg is ze soms nog een uur wakker. Maar als ik haar later naar bed breng valt ze ook moeilijk in slaap en duurt het een poos.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze eerst speelt, ben je nog op tijd hoor, :) Ze hoeven ook niet perse te slapen, in hun bedje zijn is op zichzelf al uitrusten.
    Hier hebben we dat ook wel eens, dat Thirza lekker gaat spelen. Heel soms doet ze dat drie kwartier tot een uur en gaat dan huilen (op zo'n manier dat je weet: die gaat niet slapen). Dan haal ik haar er gewoon uit en is ze meestal daarna sneller weer aan bedje toe dan als ze wel echt geslapen heeft.
    Maar soms jengelt ze enkel even, heeft daar dan even 10 minuten voor nodig en valt dan alsnog wel in slaap. Ik hoor het inmiddels wel aan hoe ze huilt.
    Hier begon Thirza rond die tijd wat langer tussen de slaapjes te krijgen, van anderhalf uur naar een uur of twee. Als je de tijd tussen de slaapjes wilt rekken, zou ik beginnen met een kwartiertje of een half uurtje. Een heel uur langer ineens is wel erg veel nog! ;)

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.299
    1.463
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ons schema is:
    07.00 fles
    08.00 uur slapen tot 10.30/11.00 uur in zijn eigen bed
    11.30 fles
    13.00 uur slapen tot 15.30/16.00 uur in zijn eigen bed
    16.00 fles
    17.00 tot 17.30 klein slaapje meestal in de box beneden
    19.00 uur slapen tot de volgende morgen 07.00 uur met om
    20.00/20.30 een fles

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik snap niet hoe je kindje van 7 tot 7 kan slapen! Echt lang! Bij mij wordt het slapen een steeds groter drama: zo gauw ze het bedje al ziet zet ze het op een krijsen. Ze wordt nu ook s'nachts steeds vaker wakker (vannacht 7 keer) en is dan niet te troosten, alleen met de tiet. Soms drinkt ze veel soms drinkt ze bijna niet. Het gaat nu echt van kwaad tot erger. Heb net het ledikantje in haar eigen kamer gezet: misschien dat dat gaat helpen? Ik weet echt niet meer wat ik nou moet doen. Ik heb wel het idee dat het nu erger is geworden sinds ik haar s'nachts niet gelijk uit bed haal maar laat jengelen: het is nu gelijk krijsen geworden...

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    bellabella: moeilijk zeg dat je meisje niet goed wil slapen. Nathan is nu meestal zo'n 2 uur wakker, soms zelfs nog wat langer als hij lekker aan het spelen is. Over het algemeen gaat hij daarna lekker slapen. Verder gaat hij 's avonds tussen 7 en 8 naar bed en wordt dan de volgende ochtend rond half 7 wakker. we maken hem om een uur of 10 nog even wakker voor een fles.
    Ik hoop voor je dat ze nu je het bedje op haar eigen kamer hebt staan ze beter door gaat slapen.
    Ik laat Nathan 's nachts trouwens nooit jengelen hoor, ga altijd direct troosten.

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

schema hier is

7 uur smorgens een fles, dan rond kwart over 8 a half 9 naar bed, met geluk slaapt ze tot 10 uur, of 11 maar soms ook al om 9 uur weer wakker.

om 11 uur een fles tussen 12 en 1 weer naar bed (ligt eraan hoe moe ze is)

dan om 3 uur of half 4 een fles,

dan om 7 uur weer een fles, soms gaat ze om 5 uuf of half 6 nog even naar bed, vaak slaapt ze maar een uurtje soms 1,5 uur

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ juffie: Het probleem is s'nachts dat ze niet te troosten is, echt alleen met de borst. Zelfs wandelend wiegen helpt niet... Maar ze heeft niet altijd honger want ze drinkt soms maar 1 minuutje ofzo en valt dan in slaap maar ik ben zo bang dat dat dan gewoonte wordt nu. Volgende week begin ik ook met mijn werk en ben echt zenuwachtig door deze gebroken nachten of ik het allemaal wel ga trekken...

Deel Deze Pagina