er zal vast al eerder een onderwerp van geweest zijn maar ga toch ff mijn vraag stellen. Ik heb het idee dat hij van zn beentjes last heeft. Als hij wakker is en hij tappelt er mee gaat hij huilen. Hadden jullie dit ook? En wat hielp? Ik heb na de prikken een koude washand er op gedaan en bewogen maar als ik nu weer ga bewegen, helpt dat dan of wordt het dan erger? Wat zijn jullie ervaringen?
De prikplekjes masseren hielp hier goed. En als hij echt veel last heeft van de prikjes, zetpilletje werkten ook heel goed.
Nee, niet de wekker gezet. Maar ik word toch minstens een keer wakker in de nacht om te plassen en ga dan altijd even kijken bij hem. Tijdens zijn eerste prikjes kreeg hij nog een nachtvoeding, dus kon ik gelijk even tempen. Mijn zoontje moet morgen voor de twee keer. Zie er enorm tegenop. Vorige keer weinig last van gehad, maar vond het echt zielig! Die zalftip is een goeie, die ga ik zeker gebruiken! Prikplekjes masseren kan ook enorm zeer doen, behalve als de prik net gezet is.
De prikjes gaan in een spier en dan moet je juist niet masseren. De kans is dan groot dat je erg veel last krijgt, althans je kindje. Bewegen met de spieren (dus fietsen ofzo met de beentjes, als ze maar bewegen) is het beste. Dan verdeel je rustig de vloeistof tussen de spieren. Zou geen pijnstiller geven tenzij het heel erg wordt. Ikzelf zet wel de wekker om te kijken of hij het niet te warm of koud heeft. Als ze koorts hebben, niet te warm aankleden. Beterschap!
Het is goed gegaan vannacht gelukkig en nu is de verhoging helemaal weg. Ik ga even die zalf halen voor de volgende keer. Ja met de beentjes fietsen hebben we gedaan, natte washand er op en verder lekker troosten.... Ja het is zeker zielig. Helaas is t wel voor een goede reden en moet het wel....
De tweede keer heeft de ka de prikjes in haar billetje gezet, volgens hem veel minder pijnlijk dan de dijbeentjes. En ze had er helemaal geen last van (de eerste keer wel in de beentjes op het cb, achteraf een kleine blauwe plek en opgezette beentjes), er was deze keer zelfs niets te zien. Vraag ook altijd of ze de spuit opwarmen tussen de handen, dan doet het inspuiten veel minder pijn.
Ik smeerde altijd luuf na zijn badje en masseerde het zachtjes. Hij heeft tot nu toe geen last gehad van pijnlijke plekjes.
Mijn kindje heeft vandaag de tweede prikjes gehad. Heb niet het idee dat hij pijn heeft aan zijn beentjes. Hij trappelt er gewoon mee en ik zie er ook helemaal niets aan. Alleen hij mag nu niet in de puckababy omdat hij verhoging heeft en daardoor heeft hij de hele dag nog bijna niet geslapen. Af en toe 10 minuutjes. Hij is echt super moe, heel zielig om te zien. Stiekem hoopte ik dat hij goed zou slapen zonder puckababy, dan zouden we er meteen mee kunnen stoppen. Helaas.
Kan je hem niet gewoon wat minder aantrekken in de puckababy dan? Niet slapen is ook wel heel zielig...
Ja, zouden jullie dat doen? Ik zie gelijk een oververhit kindje voor me. Het is bij ons boven ook niet warm, dus misschien kan het wel met alleen een rompertje. Leg hem dan wel bij ons op de kamer vannacht. Hij ligt nu inmiddels in de kinderwagen te slapen, al een uur! Was op mijn schoot in slaap gevallen en heb hem heel voorzichtig overgelegd toen ik heel nodig moest plassen.