Bijna 6 weken en te licht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Friezin87, 10 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hoi dames,
    Graag zou ik wat tips krijgen. 1 feb ben ik bij het consultatiebureau geweest met M. De ka vond m te weinig gegroeid. M woog toen 3860 en 2,5 week daarvoor 3550. Bij de geboorte was hij 3650 en zijn laagste gewicht tijdens de kraamweek was 3325. Aankomende maandag moet ik weer naar hetCB, mocht hijndan niet genoeg gegroeid zijn komt er een logepediste bij kijken. Waat dit goed voor is, geen idee eigenlijk? Maar dat terzijde. M drinkt zijn (120cc water en 4 schep melkpoeder) 9 van de 10x niet leeg. Doet vrij lang over de hoeveelheid die hij wel opdrinkt. Hebben jullie tips of trics om hem minder lang te laten drinken. Of hoe hij wel "aan kan komen"?

Alvast bedankt

2. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Hoi, nog gefeliciteerd met de kleine man! Heb helaas geen idee wat zijn groeicurve zou moeten zijn en heb ook geen tips (ik gaf borstvoeding en mijn zoontje is eerder een bodemloze put dan dat ie iets laat staan), maar ik weet wel waar de logopedie voor is. Die kan meekijken of hij wel goed uit de fles kan drinken, om uit te sluiten of daar een probleem in kan zitten. Dat ie dus wel meer zou willen drinken, maar dat t niet lukt bijv en hij er moe van wordt. Zie bijvoorbeeld hier:

https://www.isala.nl/patientenfolders/7007-logopedie-bij-problemen-met-zuigen-en-slikken-bij-pasgeborenen/

Mocht daar geen probleem inzitten dan is t misschien gewoon een trage drinker en heeft ie 'gewoon' niet zo'n honger? Wie weet heeft iemand anders nog tips!

Friezin87 vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Grotere maat en/of ander type speen en/of fles al geprobeerd @Friezin87?
    Net zoals wij mensen allemaal verschillend zijn in onze voorkeuren, zo hebben baby's dat ook al van jongs af aan. De ene baby vind fles X/speen X het prettigst, de ander fles Y/ speen Y, de derde fles X met speen Y. en de vierde fles Y met speen X ;)
    Ik denk dat met name een grotere maat en/of ander type speen jou en je kindje al goed vooruit kan helpen.

Goeie uitleg van @Parasol hierboven over het nut van het laten meekijken van een logopedist(e) :thumup:

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    #4 GroeneBomen, 11 feb 2021
    Laatst bewerkt: 11 feb 2021
    Preverbaal logopedie heeft ons geholpen, ik zou dat zeker proberen :) Onze jongste zoon had een probleem met de mondmotoriek dus hoe we iets aanbieden hebben we geleerd. Was echt enorm leerzaam en was echt een top idee van het consultatiebureau. ze is maandenlang 1 x per week bij ons thuis geweest om mee te kijken

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Veel vaker een klein flesje aanbieden. Minstens 8x per dag.
    Het zijn al best grote flesjes, misschien werkt vaker een klein flesje beter.

Zoe123 en Friezin87 vinden dit leuk.
  6. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Bedankt voor de reacties ik weet nu iig waar de logopedie voor is. M. Zijn tongriem is geklieft. Toen hij 3 dagen oud was.

Ik stuur zn groeicurve even mee

Bijgevoegde bestanden:

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Vaker kleine flesjes geven, als hij de grote flessen niet leeg drinkt?

Deel Deze Pagina