Vanaf de geboorte kreeg Lynn bv. Na 2 dagen kwam het goed op gang en kreeg ze volledig bv. Toen na 2 weken van een op andere moment (midden in de nacht natuurlijk) NIKS meer. Ik heb meteen de volgende dag de LK gebeld. Ik ben weer veel gaan aanleggen, kolven na voeding, fulltime kolven, domperidom, neusspray, etc etc. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd (behalve borstvoedingshulpset). Na 2 weken prima bv heb ik vervolgens dus 11 weken lopen aanmodderen, en kreeg ze ernaast kv omdat het te weinig was. Hier ging veel energie in zitten, en Lynn wordt er onrustig van. Ze wordt boos als de borst leeg is en ze nog wel honger heeft, etc etc. Nu ben ik sinds vorige week weer aan het werk en wilde ik naar 4x per dag aanleggen/kolven (ipv 6/7) Ik dacht zo de beslissing nog even uit te kunnen stellen. Misschien dat ik dat nog wel kon volhouden. Maar het loopt daarmee zo hard teruguit dat het dus al bijna klaar is!! Lijkt wel een onomkeerbare weg. Er kwam ineens niks meer of heel weinig. Dat ik niet meer zo vaak per dag wil is voor mij duidelijk, maar een tussenweg gaat kennelijk niet meer. Ik heb nu nog 120 cc per dag in totaal. En sinds gister nog maar 3x per dag. Is dat normaal dat ik binnen een week bijna zo goed als gestopt ben? Voor mij zelf was het een beetje een bevestiging, zo van zie maar hoeveel moeite ik er anders voor meot doen om op pijl te houden. Doe je wat minder stopt meteen. Wat zijn jullie ervaringen? Is het normaal dat het binnen 1 week bijna op is? Wanneer kan ik echt er helemaal mee stoppen?
Lastig. Bij sommige vrouwen zijn inderdaad VEEL voedingen op een dag nodig om de hoeveelheid voeding op peil te houden. Die zijn erg gevoelig voor wisselingen in het aantal voedingen. Ik ken vrouwen bij wie het enorm terugliep toen hun kindje langere nachten ging maken bijvoorbeeld. Ik ben bang dat dat bij jullie ook speelt. Je kunt Lynn gewoon blijven aanleggen, en dan is het een keuze maken tussen zo vaak JIJ wilt of zo vaak ZIJ wil, maar het kan zijn dat je dan meer kunstvoeding nodig hebt als je gepland had. Hoe dan ook, ook als je productie dramatisch terugloopt, je borsten blijven voor Lynn wel een thuishaven, een vertrouwde plek, een troostplek. En ook als ze maar weinig uit je borsten binnenkrijgt, ze krijgt wel een volle dosis antistoffen (hoe minder melk je borsten maken, des te hoger wordt het gehalte aan antistoffen). Tijd zal leren of je de energie kunt opbrengen om vaker aan te leggen of dat je meer kunstvoeding moet geven en de borst voor de gezelligheid en het gevoel blijft geven. Je kunt ook even bellen (gratis!) met iemand van LLL of VBN, die kunnen je in een gesprek vast meer ideeën aan de hand doen. Sterkte!
O, echt? Dat wist ik niet. Dus het loont echt wel de moeite, al is het maar 1 of 2 keer per dag. Ook als er dan maar 40 cc bijv uitkomt? Het levert best een strijd op. Lynn wordt best boos als er niks meer uitkomt, zo boos dat de fles ook wegduwt, terwijl ze wel honger heeft. Moeten we eerst echt troosten en dan gaat het wel weer. Dus of het haar troost geeft een borst te geven. Aan de ene kant wil ik het heel graag, aan de andere kant, wat is wijsheid he. Hoe kom ik aan een telefoonnummer?
Hier staat contactinformatie: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding hulp in NL - Hulp nodig bij borstvoeding in Nederland?