help!

Discussie in 'De lounge' gestart door kikker2, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    help!! ik heb een nieuwe baan gekregen, ik werk op een woongroep voor gehandicapten en heb een zelfde functie gekregen, maar dichter bij huis, en de sfeer en de visie spreken me veel meer aan.
    Ik ben natuurlijk erg blij, maar nu het probleem!
    de nieuwe manager vroeg om referenties, ook niet zo'n probleem, ware het niet dat ik vanaf eind december thuis zit met burnout klachten, dit heb ik niet gemeld tijdens de sollicitatie, omdat ik dit niet relevant vind voor deze functie (de klachten komen door het werk op mijn oude groep (de sfeer is niet goed, clienten staan niet centraal, maar regels zijn belangrijker., als ik mijn problemen bij mijn huidige manager op tafel leg, wordt dit "in de ijskast gezet, er word niets mee gedaan")ik werk nu therapeutisch.
    wat moet ik doen, het alsnog melden tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek op de nieuwe werkplek??

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou het wel zeggen. Ze kunnen het beter van jezelf horen dan vanuit het oogpunt van je oude werkgever!

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    In principe mag je oude werkgever niks zeggen over jouw 'medische situatie' als er gevraagd wordt om een referentie. Toch blijkt uit de praktijk dat dit wel gebeurd. En om je laatste werkgever niet op te geven als referentie is ook weer vreemd.
    Als ik jou was zou ik gewoon eerlijk zijn over de situatie en dat je juist daarom op zoek bent gegaan naar een baan die veel beter aansluit bij jouw wensen. Geef dan ook aan dat je er van overtuigd bent dat dat in je nieuwe baan het geval is. Als ze je dan vragen waarom je het niet eerder gemeld hebt, dan zou ik aangeven dat uit de praktijk blijkt dat het niet in je voordeel werkt en dat je wel graag een eerlijke kans wilde hebben. Ze hebben je al aangenomen dus krijg je sowieso een proeftijd.

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Maar als ze het horen, heb ik dan nog kans dat ze zeggen, met jou durven we het niet aan? ik heb nog niets getekend?

5. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Tja dat risico zit er natuurlijk altijd in, maar ik denk dat je pas je contract krijgt als ze de referenties zijn nagegaan. Dat is dus zo lastig aan deze situatie. Heb je arbopapieren die je kan overleggen, waar de situatie ook in vermeldt staat?

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou het wel vertellen hoor hoe moeilijk het ook is.

Deel Deze Pagina