Petitie voor vervroegd borstkankeronderzoek!

Discussie in 'De lounge' gestart door Senninha, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Beste allemaal,

Graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende:

[FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]Bianca Bolleurs heeft 6 november een petitie geopend met het verzoek het bevolkingsonderzoek naar borstkanker te vervroegen naar 30-jarige leeftijd (leeftijd waarop bevolkingsonderzoek voor baarmoederhalskanker plaats vindt).[/FONT]
    [FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]Borstonderzoek wordt pas vanaf 50-jarige leeftijd standaard bij iedere Nederlandse vrouw uitgevoerd. Dit is veel te laat, omdat borstkanker helaas ook steeds vaker wordt vastgesteld bij vrouwen jonger dan 50 jaar.[/FONT]
    [FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]De petitie is ondertekenbaar, dus mensen, kom op, hij zal worden ingediend in maart 2010, tot die tijd is het belangrijk dat er zoveel mogelijk handtekeningen worden verzameld.[/FONT]
    [FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]Dit is de definitieve link:[/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]http://petities.nl/petitie/borstkankeronderzoek-vervroegen <http://petities.nl/petitie/borstkankeronderzoek-vervroegen> [/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]Laat het iedereen weten die je kent, hoe meer mensen er tekenen, hoe duidelijker het geluid is dat we afgeven bij de regering!![/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]Stuur deze link ook weer door naar al je vrienden & familie![/FONT]&#65533;

[FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]Bedankt![/FONT]

[FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]Groetjes Senn[/FONT]

Topic is geplaatst na toestemming van de beheerder.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

heb ik al getekend ;)

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    had deze mail ook gehad...
    ik zal het ook fijn vinden als het 30 jaar wordt. Er zijn toch veel vrouwen die voor hun 45ste borstkanker krijgen..

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik had hem ook al getekend. Een hele goede petitie vind ik. Dus teken de petitie meiden!

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Heb 'm ook getekend, heb nu in mijn omgeving alweer een jonge vrouw (36 jaar) die vecht tegen borstkanker met inmiddels uitzaaiingen naar de lymfeklieren (en dat na een reeks van 9 chemokuren) :( :( :(

6. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb zelf volgende week een mammografie,ik heb een knobbeltje in mijn borst!hoop zo dat het niks is,maar ik ben 27,dus ik vind ook dat de leeftijd zeker omlaag moet!

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb hem ook al eens getekend!

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Heel goed deze petitie ! Ik heb hem al ondertekend !

Mijn zusje en ik krijgen onderzoek vanaf 35 jaar omdat onze moeder borstkanker heeft gehad. Het is gelukkig optijd ontdekt en ze is nu volledig genezen.

Eigenlijk zou iedereen zonder uitzondering op jonge leeftijd gecontroleerd moeten worden. Je hoort het de laatste tijd zo vaak bij jonge vrouwen ... eng hoor.

xxx
    Nikki F

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    superinitiatief..
    heb getekend en doorgestuurd.

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Getekend ;) Ik heb toevallig vandaag een echo gehad van mijn borst aangezien er een knobbel in zit. Gelukkig is deze goedaardig, maar kan wel uitgroeien tot een kwaadaardig gezwel. En ik ben 22 ;)

11. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Meiden super bedankt!:)

@Claudia heel veel sterkte, ik duim voor je dat de uitslag goed is.

12. Aura

Aura Niet meer actief

Tuurlijk heb ik ook getekend, ik laat wel preventief mijn borsten controleren (mammografie) ivm borstverkleining en voel vanalles maar gelukkig nog nooit iets aan de hand geweest en dat wil ik graag zou houden, en dat hoop ik ook voor jullie allemaal!!

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Getekend!

14. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker ondertekend!!!
    Vond 50 al zo 'oud' terwijl je om je heen zoveel hoort over vrouwen die stukken jonger zijn.

Claudia, ik hoop dat het niets is!
    Kelly, gelukig dat er niets kwaadaardigs in je borst gevonden is en hoop dat het goedaardig blijft (klinkt ook raar om te zeggen he).

15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hij wordt bij mijn verwijderd, het is een fibroadenoom, wildgroei van het bindweefsel. 15 februari moet ik naar de chrirug.

16. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hoi Kelly,
    Gelukkig is het niks ernstigs zeg!:)hoe groot bobbeltje was het bij jou?en deed het ook zeer als jij eraan zat.?
    Bij mij is hij 2 cm..

17. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Dank je,ik hoop dat het niks is!

18. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Bij de echo van gisteren is hij opgemeten, en is hij 2,7cm lang bij 1,8cm breed. En het is wel gevoelig als ik eraan zit, maar niet dat je zegt auch... Als ik mijn vingers eronder zet dan heb ik een heel brok in mijn hand, hij schiet ook weg als ik eroverheen wrijf.
    Ik hoop voor je dat het ook bij jouw allemaal goed is. Ik kreeg geen mammografie omdat ik onder de 30 jaar ben? Op een echo kan je alles beter bekijken. Schrik dus niet als je na de mammografie ook nog een echo krijgt, dan kunnen ze hem veel beter opmeten enzo.
    Succes in ieder geval!

19. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten ook al is het goed aardig.
    Heel veel sterkte meis!

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon

Thanx voor je uitleg meis!!;)

Deel Deze Pagina