Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb een hoop tips gekregen. Wat fijn! Ik ga gewoon lekker smeren, met de hoofdgedachte dat het gewoon fijn is om te doen. De striae zien we dan vanzelf wel (of niet )
Ik heb die van Palmer (geloof ik) gebruikt. Die van de Hema kreeg ik uitslag. Het werkt idd niet om striae tegen te gaan, maar ik vond het gewoon lekker voelen op mijn buik. Het is dus genetisch bepaald, ik ben gezegend met nog een gaaf velletje en had toch echt een mega buik op het laatst.
in het begin heb ik veel olie gebruikt, weleda, bio oil, olivia...maar de creme van Palmer ( alle varianten) vind ik toch het fijnst en het best...maakt je huid echt soepel zonder dat het vet is...in het begin focuste ik me alleen maar op mn buik....die tot nu toe straie vrij is (jeeeh)...mara heb wel 4 kleine streepjes aan de binenn kant van mn linker dij... (alleen links ) wat ik ook doe is standaard mn hele lichaam en dan extra dik op mn buik..onder de douche insmeren met goedkoopste merk babyolie.... Trouwens...huismerk kruidvat/etos ( die roze tube)....krijg ik jeuk van
Ik heb Weleda staan (al vind ik die echt niet lekker ruiken) en een tube kruidvat eigen merk. Die 2e vind ik een stuk prettiger dan die olie. Ik smeer het ook meer om het lekkere, een tijgerbuik had ik al voor m'n zwangerschap door het jojo gedoe.
ik gebruik die van de kruidvat en heb vandaag ook baby olie gehaald, Hoop dat ik niet teveel last ervan ga krijgen,
Ik gebruik BBBB creme van mama lijn. Ben nu 7 maanden zwanger en heb er nog niet eentje. Maar het ligt ook wel beetje aan jezelf en de bouw van je lichaam hoor. Ik ken meiden die zitten helemaal onder en ik ken er een paar die hebben er gewoon bijna geen een/ helemaal geen eentje.
ik gebruik straie olie van olivia.... het voelt goed aan en is ongeveer 5,00. Voor de rest kan je er toch weinig aan doen.... je houd je huid in iedergeval soepel, dus de kans is wel iets minder snel dat je het krijgt... maar voorkomen kan je het niet!
ik gebruik bio-oil, maar ben bang dat het niet gaat helpen, want ik heb al staie van mezelf (ivm groeispurt) maar ik smeer (nou ja mannetje) omdat het lekker voelt
Hey hoi , Ik gebruik nertsolie, is volgens mij niet overal te koop. Maar moet een goed middeltje zijn.
Ik heb het voor de zekerheid aan mijn verloskundige gevraagd. Die heeft ookal gezegd, smeren helpt niet! Het enige waar het echt tegen helpt is tegen de droge huid op je buik. En vooral tegen het schuldgevoel wat je hebt als je niet gesmeerd hebt en er een tijgerbuikje aan overhoud. Je kan dus elke creme of olie die je wil gebruiken! Als jij je er maar goed bij voelt. Ik had na 12 weken al dikke strepen op mijn zij, terwijl mijn buik nog steeds ongeschonden is.
Ik weet dat het niet helpt... Maar ik doe het toch Iedere avond, met die van weleda. Laatst had ik trouwens een erg droge huid en het begon toen flink te jeuken. Toen ook een scheurtje gekregen vlak boven mijn navel. Ik ben toen weer intensief gaan smeren en sindsdien is het over. Overigens, ik heb striae overgehouden aan de puberteit (op mijn billen), maar tijdens mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van.
Hahahaha, dat had ik ook. Ik wist dat het niet helpt, maar toch heb ik me het ongans gesmeerd. Op mijn buik heb ik 3 hele kleine scheurtjes, zijn eigenlijk te verwaarlozen. Maar op mijn kont en de lovehandle-area zitten ze wel. Ik heb er ook 1 op mijn kuit en een paar kleintjes op mijn rechterbovenbeen...
Ik gebruik de BBB-creme van de vsm. maar ik vind hem verschrikkelijk stinken,dit vond ik bij mijn eerste zwangerschap ook,terwijl anderen hem niet vinden stinken. van mijn eerste kindje heb ik toch striemen iets boven mijn heupen er aan over gehouden,terwijl ik helemaal niet echt heel dik was geworden,of het smeren helpt betwijfel ik eigenlijk.