Anti stress middel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annick1984, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik weet dat pillen als valeriaan niet goed zijn tijdens je zwangerschap. Maar wat zou je in noodgevallen wel kunnen nemen?

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Geen idee. Ik zou eens overleggen met de verloskundige of gynaecoloog.

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dat zou ik niet zomaar nemen eerst even overleggen met de VK/HA

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

+1, zou zeker niet zelf gaan dokteren.

5. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Wat veroorzaakt de stress en wanneer heb je er last van? Als ik echt last heb van stress (bijv. Spreken voor groep), dan helpt het om rustig te gaan zitten en me te concentreren op mijn ademhaling. Soort yoga oefening.
    In ieder geval niet zelf van alles gaan slikken.

6. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik was me dat gisteren dus ook aan het afvragen.
    Hebben nogal wat problemen met onze werf en daardoor dreigende financiële problemen.
    En hoe hard ik mezelf ook wijsmaak dat ik het mij niet mag aantrekken, dat ik geen stress moet hebben, dat ik moet in- en uitademen. Dat lukt dus niet, heb met momenten echt héél veel harde buiken en alhoewel ik echt echt echt niet van de pillen ben, zou ik het voor het kleintje in mijn buik wel doen.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Vraag een doorverwijzing naar een pop-poli.
    Praten lucht erg goed op en daarbij kunnen ze je daar goed adviseren en kijken waar ze je mee kunnen helpen.

Overleg even met je verloskundige daarover.

Ga zeker geen natuurlijke antidepressiva zoals St. Janskruid gebruiken.
    Die natuurlijke middelen is niet zo onschuldig als het klinkt.

Het is heel belangrijk dat je snel helpt zoekt omdat stress heel schadelijk is voor je baby.

Wandelen, mediteren, lezen, films kijken helpen je ook ontspannen.

8. Ja, dat helpt ;) Daarnaast, als stress per definitie 'heel schadelijk' was, zou ik nu écht niet meer zwanger zijn. Ik denk dat verwijzingen naar een medisch psychologe, PsyQ of pop-poli dan überhaupt niet meer gegeven zouden worden, dan zou elke zwangere met stress direct opgenomen worden door de crisisdienst ;) Goed is het niet en een kleintje kan er best iets van meekrijgen, maar om nu te zeggen dat een zwangere vrouw met stress een tikkende tijdbom is.. Come ooon.

TS, ik zou ook met iemand gaan praten. Tijdens je zwangerschap laten psychologen je pas iets slikken tegen stress, als de stress ergere dingen kan veroorzaken dan de medicatie zou kunnen doen. Echt een aller-aller-allerlaatste optie dus.

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb met extreme stress te maken gehad in m'n zwangerschap en lag daarom geregeld aan de CTG.
    Hartslag van m'n dochter was sky high en ze twijfelden een tijdje om in te grijpen, totdat ze op de 1 of andere dag veranderde in een jogging foetus.

Ik kreeg zelfs Temazepam voorgeschreven door de gynaecoloog.
    Dus ja, stress is wel degelijk schadelijk

10. Nee, het kán schadelijk zijn. Dat is heel iets anders. En hulp zoeken is altijd goed, maar 'zo snel mogelijk want anders gebeurt er nog wat', hou toch op.

Ik ben met 17 weken doorverwezen naar PsyQ, omdat mijn klachten te heftig waren voor de medisch psychologe en zij me niet kon helpen. Met 26 weken (9! weken later dus) kon ik een keer terecht bij PsyQ. Als het allemaal zo extreem veel haast had, zou dat echt niet zo lopen, zoals ik net al zei.

En dan nog de meiden voor wie praten níét oplucht. Tig vrouwen kunnen praten wat ze willen, maar dat neemt hun stress niet weg. Dan nóg zullen psychologen niet rondstrooien met pammetjes en andere medicatie, want ze zijn nog altijd huiveriger voor de eventuele gevolgen van de medicatie, dan voor de eventuele gevolgen van stress.

Ik zit hier op ZP in een besloten clubje met meiden met heftige klachten, die ook allemaal hulp krijgen (met of zonder medicatie), en dat 'slecht voor de baby'-verhaal komt elke keer weer naar boven als meest gehate uitspraak.

Stress is niet goed, nee, maar iedereen met een beetje denkvermogen, begrijpt toch dat dat steeds maar weer aangeven dat stress niet goed is (en dan ook nog op een manier die doet lijken alsof het elk moment over en uit kan zijn, door de stress) júíst niet helpt?

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nou ja, de gynaecoloog nam het erg serieus en dat maakte me best angstig toen.
    Als zoveel stress de aanleg van organen belemmerd, dan mag je het zelf ook wel serieus nemen. Ik schoot daarbij nóg meer in de stress.

En ach, ze is uiteindelijk met 8 pond kerngezond geboren met 41 weken. Bevalling van 16 uur met net Temazepam achter de kiezen is in keer geval geen pretje haha

12. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik weet wel dat Valeriaan dan sowieso niet mag. Heb ik toen ook gevraagd aan de dokter en vk.

13. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Shadixxx,

Ik had ook graag lid willen zijn van het clubje want sommige dingen zitten me ook behoorlijk hoor had me aangemeld maar ik zie nergens dat ik geaccepteerd bent??

14. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook heel veel stress gehad en de gynaecologen leken zich geen zorgen te maken. Heb heel wat paniekmomenten gehad. Baby doet het gelukkig goed. Maar als het echt niet gaat zou ik het met de verloskundige/gynaecoloog bespreken en een doorverwijzing vragen naar de pop poli die kunnen eventueel medicijnen voorschrijven. Maar dat is ook weer een afweging en niet zonder risico's. Maar die kunnen je daarbij helpen. Verder helpt het misschien om met iemand te praten. Ik heb op de perinatale afdeling gelopen bij psyq. Die houden zich bezig met zwangeren en vrouwen die net bevallen zijn.

15. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Gelukkig is het bij mij niet zo erg. Maar gisteravond en -nacht was mijn lijf gewoon helemaal onrustig.
    't Is niet dat ik als niet-zwangere dagelijks aan de valeriaan zat hoor! Maar ik had het gewoon altijd bij me, of ik het nu een half jaar wel of niet gebruikte...
    Als ik dit een half jaar of jaar geleden had gehad, dan nam ik 1 valeriaan tablet en dan werd mijn lijf weer rustig en viel ik binnen 10 à 15 minuten in slaap. Nu heb ik tot een uur of (ik denk) half 4 / 4 uur wakker geleden...

Hoe zit dat dan met die speciale thee? Daar zit ook een stress verminderende variant bij...

Deel Deze Pagina