Dag allemaal, Wat doen jullie qua beweging op een dag zo ongeveer? Doen jullie ook bepaalde oefeningen oid?
poehhh op het moment helemaal NIETS Gisteren wel en heel flink eind wezen wandelen maar bij thuiskomst alleen maar misselijker hierdoor geworden dus weer spugen. Bij mn vorige zw kreeg ik mn energie weer terug rond 13 weken en ben ik zwangerschapsyoga gaan doen. niet heel actief want ik werd zo ontspannen dat ik vaak in slaap viel
Bedankt voor je reactie. Ik ook vrijwel niets... Ben nu van plan om in iedergeval de boodschappen lopend te doen en 's avonds nog wat op de fiets fietsen oid. Heb een kantoorbaan en zit eigenlijk vrijwel de hele dag... Moet mezelf echt even aanmoedigen wat meer te doen
Ik doe niet zoveel. Loop natuurlijk wel door het huis, boodschappen soms lopend en als ik het centrum in ga met de auto en dan daar lopen. Verder doe ik nog aan pilates en heb ik thuis ook een bal waar ik dan op zit (maar doe geen oefeningen) Nu ben ik ook wel stukkie langer zwanger dus is logisch dat ik niet zoveel meer doe.
Momenteel mijn beweging: Dochter naar school brengen + boodschappen doen, op de fiets. Kom thuis: wasje aanzetten op zolder (2 trappen) Kom beneden: oh shit, mobieltje ligt nog op zolder. Weer die 2 trappen op. Kom weer beneden: even de kamer stofzuigen, hé wat is die voorraadkast een rommel. Even opruimen. Bukken, stoffen, 100x naar de prullenbak lopen (waarom schuif ik de prullenbak niet naar de voorraadkast??) Tijdens een rustmomentje zie ik stof op de salontafel. Hup opstaan, doekje pakken en weg dat stof. Nee niet alleen van de salontafel, maar ook van eettafel, aanrecht, bijtafeltje, tv meubel. Hé de wasmachine is klaar, 2trappen naar boven, was ophangen, 1 trap naar beneden, even lekker de bedden verschonen, weer die trap naar zolder, beddengoed in wasmachine. Tussen de bedrijven door nog even een brief op de bus. Nesteldrang........ Zo goed voor je conditie, en je huishouden. Man en dochter worden er momenteel HELEMAAL gek van!!! ("schat, kan jij die doos even achter de schotten vandaan halen, er zit iets in dat ik nu nodig heb...", en dat soort rare verzoeken)
Ik rij elke dag ongeveer een uur paard, ben druk aan het klussen in huis en loop elke dag een stuk met de honden. en daarnaast de paarden verzorgen en ben ik altijd wem bezig.
Heb gedurende mijn zwangerschap onwijs veel last gehad van mijn bekken en heupen. Nog nooit zo weinig bewogen, puur omdat het niet kan. Zit nu mijn laatste 2 weken letterlijk en figuurlijk uit...
Ik durfde het topic bijna niet te openen haha... Maar mijn bewegingen zijn vrijwel gereduceerd tot 0 voor mijn gevoel. Eerst fietste ik dagelijks 30-60 minuten naast alle andere dingen die ik deed. Nu fiets ik 1x in de week naar mijn werk en voor de rest pak ik de auto. Helemaal nu ik sneller buiten adem ben. Het is dus bar en boos op dit moment...
Vandaag: - boodschappen en GAMMA op de fiets (30 minuten) - spinnen (60 minuten) Gisteren: - werken (veel lopen) Zaterdag: - bodypump (60 minuten) - wandelen over markt (60-90 minuten)
Tot 20 weken reed ik een paar keer per week paard en deed ik iedere week aan bodypump. Toen mijn buik echt begon te groeien, voelde dit niet meer goed aan voor mij, dus ben ik hiermee gestopt. Sindsdien doe ik aan zwangerschapsyoga, aquarobics en zwangerschapszwemmen. Ik wandel vrijwel dagelijks 30 tot 60 minuten met mijn hond, en doe gewoon nog alle huishoudelijke taken (inclusief dus alle trappen in huis op-en-af lopen).
Same here. M'n bed uit komen is als een berg beklimmen en daarnaast loop ik naar de wc en naar de koelkast
Echt niet veel op het moment omdat ik bij het geringste voorweeen krijg. Ongeveer op een dag: 30-60 minuten wandelen Trappen op en af (gemiddeld 6 keer denk ik) Boodschappen e.d inruimen Spelen met mijn dochter Verder slapen gemiddeld 10 uur per nacht en veel rusted. Heb ook zon bal
Ik heb 2 honden, dus ik wandel 3x per dag ong. 20min. Daarnaast werk ik in de huishouding, dus sta en loop veel.
Mijn vakantie is weer voorbij en ben dus weer aan het werk. Ik werk in de zorg en ben 9 van de 10 keer ook oudste van dienst. Hierdoor moet ik door het huis heen pendelen. Voor de gein toentertijd een stappenteller meegenomen en ik loop dus ongeveer 7000 stappen als ik werk, dit is ongeveer 4 km, ik werk nu nog 3 a 4 dagen in de week, daarbij probeer ik nog 1 keer in de week te sporten op mijn vrije dag want na een werkdag heb ik daar dus geen puf meer voor.
Ik doe op 't moment ook niet veel mee. - M'n huishouden doen. - Klein stukje fietsen (af en toe). - Klein rondje lopen (10-15 min) 'k Zie wel uit naar 't moment dat 'k weer lekker kan gaan hardlopen. Nu echt een uithoudingsvermogen van 0, bij minste of geringste ben ik al buiten adem.
Ik doe al jaren niet meer sporten, ook aangezien ik lichamelijk beperkt ben. Tja het huishouden doe ik wel grotendeels zelf doordeweeks als mijn man werken is maar ja, dat is niet echt sporten haha. Heb 2 honden dus wandel wel 3 tot 4 keren per dag en verder af en toe eens zwemmen. Mijn man wil, als we verder in de zwangerschap zijn, gaan zwangerschapszwemmen of zoiets? Geen idee of ik daar wel zin in heb maar hij is er enthousiast over
Eigenlijk tot week 38 gewoon alle ''normale'' dingen gedaan als in: - traplopen - stad in lopen, eindje wandelen - zwemmen - huis schoonmaken / huishoudelijke taken Tot week 30 deed ik ook gewoon twee keer per week fitness. Nu ben ik wel echt hoogzwanger en topzwaar dus nu doe ik niet zoveel meer. Ik sta te hijgen als ik 200 meter loop haha. Bizar hoe snel dat ineens ging!
Nu te misselijk en moe om veel te bewegen. Maar met 2 boys alsnog genoeg beweging: oudste naar school brengen, jongste speelt thuis, eten voor ze maken, wasjes draaien, etc. Ik weet dat na +/- 14 weken de energie weer terugkomt en de nesteldrang is ook een goede hulp om te bewegen .
Bewegen???? hahahahaha Mee, ff serieus, lol, ben 40 + 1 dag nu en beweeg zo min mogelijk want lopen met een ingedaalde baby is hier niet heul erg prettig
Ik fiets naar m'n werk elke dag dat is 2km dus niet zo ver. Boodschappen doen en soms fiets ik naar de andere kant van de stad 5km om een beetje ideetjes op te doen bij de babypark en de kleine dingetjes te kopen. Een keer pw yoga en elke dag minimaal 2 keer op en neer naar drie hoog.