Ik heb echt trek een een pannetje met mosselen en frietjes mhhh.. maar erg onduidelijk word het als ik ga google of ik deze kleine vriendjes wel mag eten? wie weet het??
Rauwe schelpdieren mag je nu sowieso niet eten, weet echter niet of je gekookte schelpdieren mag eten! Ik doe het igg nu maar niet niet..
Niet-rauwe schaaldieren (zoals mosselen) mag je zeker gewoon eten! 'Eet Smakelijk' zeg ik dan maar 😉
ja hoor gekookt/gestoomd mag je die zeker eten. Let er wel op dat wanneer je één verkeerde mossel eet, wel snel ziek kunt worden. Dit kan normaal natuurlijk ook maar is met een zwangerschap wel vervelend (niet gevaarlijk)
Ik vind mosselen ook zó heerlijk! Ik ben er echter ook een keer goed ziek van geweest (terwijl ik ze zelf had klaargemaakt dus zeker wist dat ik ze goed had schoon gemaakt en gekookt), dus ik durf ze nu niet zo goed te eten.
natuurlijk dit mag hoor lekker eten al weet ik niet hoe je het naar binnen krijgt ihihi burppie ( lust het niet en nooit gedaan de geur alleen al iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii )