Oh had ook Milou kunnen zijn trouwens haha, zoon kreeg een blad mee afgelopen maand en in de werkbeschrijving stond een voltooid deelwoord in plaats van tegenwoordige tijd. Ik kan prima tegen spelfouten maar niet in lesmateriaal, vooral niet een spellingsblad Maar dank je voor de tips ! Ga er naar kijken.
Maar er zitten wel hele fijne en leuke tips tussen. Ik ga ze bekijken en we gaan er wat mee doen. Mijn dochter uit groep 3 krijgt werk vanuit school, maar mijn kleuter niet. Dank!
Wat een leuk topic en wat een leuke speeltips, bedankt! Ik zie ook een beetje op tegen de komende weken, maar hier komen we in ieder geval weer wat dagen mee door
Misschien zijn er minibiebs bij jullie in de buurt? Van die kastjes waar je boeken kan pakken en omruilen? Zelf zat ik ook al te denken om met ouders uit de straat/omgeving te kijken of we favorieten boekenseries kunnen uitlenen. Zo hebben wij hele series staan van Dummie de mummie, Kameleon, Fantasia en Spekkie en Sproet en heeft een ander misschien weer juist het Leven van een Loser of een meidenserie stukgelezen in de kast staan. Zolang ik dit met ouders van klasgenoten, buurkinderen afspreek heb ik er wel vertrouwen in dat de boeken weer netjes terugkomen over een tijdje.
Alleen zwerfboekstations, maar die zitten op plekken die dicht zijn, dus ook geen optie. Maar we redden ons wel, hoor. De online bieb heeft ook wat extra boeken online gezet en de bieb heeft ook veel luisterboeken in een app.
Een leuke bezigheid voor een kleuter groep 1 en 2: Aanleren: meer/minder meeste, evenveel (getalbeeld) (groep 1 het cijfer voorschrijven als ouder) Nodig 2 dobbelstenen Dobbelsteen gooien. Cijfer opschrijven, aantal stippen erbij tekenen. Evenveel spulletjes neerleggen van hetzelfde materiaal. Dus bijv 4. 4 lepels of 4 knuffels. Bij het gooien van een 5 laten benoemen, is dat meer of minder dan 4? meer, dan moet het je het onder de 4 neerleggen.
Weet iemand of en waar je leuke complete knutselpakketten met uitleg kunt bestellen? Ik ben echt niet handig erin en om te bedenken maar vindt het wel leuk om te doen. En evt. werkbladen voor een bijna 4-jarige over tellen/cijfers/letters leren?
Nog niet alles gelezen, maar hier begonnen met wat projectjes. Stipt op nummer één: plantjes kweken! Er zijn van die super goedkope kweekbakjes (online) te koop. Wij hadden deze al
Inmiddels hebben we ook een broedmachine besteld (morgen in huis!) en dan beginnen we project kuiken. Maar dat wilden we al langer. Is natuurlijk niet zo cheap
Verder: maak een parcours of hindernisbaan. Binnenhuis of buitenhuis. Met touw, hoepels, duplotorens, dekens, zeg ‘t maar!! Je kunt het zo gek niet bedenken. Zowel het bouwen als vervolgens (natuurlijk met stopwatch en elke keer een beetje sneller) afleggen kost tijd, creativiteit en (lichamelijke)activiteit!
Lobbes heeft veel leuke dingen! Als je in Google werkblad kleuters typt krijg je al veel dingen. Anders spelletje spelen en leren ze gelijk stallen zetten en tellen.
Hebben wij ook vanmiddag gedaan. Vanmorgen eerst zoem de bij en turbo lezen (via school een thuis account), rekenpuzzel, rekenspelletje (met een normaal pak kaarten eerst alle cijfers verzamelen,dan verdelen over 2 spelers, beide een kaart op de tafel leggen en dan optellen voor de hogere groepen kun je keer sommen doen) Een boek gelezen, natuurlijk fruit eten en smiddags schaken met papa (even wat tijd vrij gemaakt) en start dino project. Vanmiddag dus ook de bakken gevuld, ben benieuwd of er wat gaat groeien want de bak staat wel buiten Morgen schoolwerk ophalen, ben benieuwd wat er hij zit
Action heeft ook best wat, maar niet online natuurlijk... Standaard winkels als de Intertoys hebben natuurlijk ook best wat. En: https://www.ihobby.nl/523-knutselpakketten en https://www.bakerross.nl/
Ik had hier ook al wat tips verzameld. Nooit goede ideeën genoeg in deze tijden hé! https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/werk-en-speeltips-voor-kinderen-in-tijden-van-corona.702936/ Deze is interessant voor de leerkrachten onder ons, maar ook ouders vinden er soms leuke sites: https://www.imec.be/nl/sectoren/smart-education/onderwijs-gaat-viraal
Ik weet niet of het al gedeeld was, Gynzy is ook gratis, daar kan je schoolwerk klaar zetten. Heb je geen school account voor nodig
Voor kleuters Rondje Park en zoek dingen die beginnen met een bepaalde letter dit doe ik met m'n dochter van 4 Of vormen zoeken buiten Met stoepkrijt letters en vormen tekenen