Anti Zwarte Piet demonstratie Rotterdam

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Debaky, 18 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Haha! Ik had vroeger een donker jongetje in de klas op de basisschool. Hij vond zijn donkere huid maar wat makkelijk rond sinterklaas want hij hoefde geen zwarte/ bruine schmink af te poetsen, hij hoefde alleen zijn pietenpakje weer uit te trekken.

2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Dat noemt men ook wel koningsdag :D
    Ik krijg dan de hele dag opmerkingen te horen als: "oranje boven" en "zo, jij hoeft je haar niet meer te verven voor vandaag". Ja, leuke grap zeg, heb ik vandaag nog geen enkele keer gehoord:rolleyes:
    Het enige wat ik stom vond is dat ik als kind m'n haar niet oranje kon spuiten. Mócht dat eens keer, was m'n haar al oranje:(

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.223
    113
    Home
    een nieuwe traditie is geboren?
    de demonstranten tegenhouden tijdens de intocht van de sint ;):thumup:

demonstreren doe je niet op deze dag en niet waar allemaal kinderen bij zijn

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik werk er graag aan mee mocht dit een nieuwe traditie worden.
    Als mijn kleinkinderen daardoor later misschien gewoon nog Sinterklaas kunnen vieren dan strijd ik daar graag voor.

Chocoladetaart, Chocolat en Tienn vinden dit leuk.
  5. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik ben voor.. ik vind dat ze het super opgelost hebben due Friezen en dat er nu geld ingezameld word voor de boetes super dus ..
    vorig jaar ging ik naar Ahoy met mijn kinderen naar club van sinterklaas en daar stonden die achterlijke werkeloze te roepen schreeuwen weg met zwarte Piet en weet ik veel wat allemaal .. bij een kinder feest hè .. gaat echt nergens over dus ..

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vind het ook helemaal top van die Friezen.

Je mag best anti-Piet zijn, maar ga dan niet demonstreren op een kinderfeest.
    Ga dan een dag voor de intocht demonstreren. Of ga je eigen Sinterklaasfeest organiseren, helemaal hoe jij dat wil. Maar ga ons niet opdringen met een manier waarop wij het met ons allen dienen te vieren.

Maar een eigen Sinterklaasfeest organiseren, DAT gaan ze echt niet doen. Want het gaat ze namelijk helemaal niet om Zwarte Piet. Want ondanks de aanpassingen aan de Piet (welke al uit de winkelstraten verdwenen is en uit diverse nieuwetijdse Sinterklaasliedjes), blijven ze immers maar doorgaan met zeuren. Niks zal goed genoeg zijn in hun ogen behalve complete afschaffing van dit nationale kinderfeest!

(En maar riepen:"is racistisch, is discriminatie!" Met alle respect: een Zwarte Piet die zijn werk niet meer mag doen, DAT is pas discriminatie!)

dreumesje, Maev, cactusje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik snap de hele discussie ook gewoon niet

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand met een donkere huidskleur werd uitgescholden voor zwarte piet

Als kind dacht ik ook nooit als ik een donker iemand zag oh kijk zwarte piet ( behalve op 5 december)
    Heb juist veel vrienden en kennissen die zwart zijn ( om het maar zo te zeggen ) en die lachen die anti zwarte piet activisten allemaal uit !!

8. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Ik vond dat het heel mooi opgelost was bij het sinterklaasjournaal.
    Zal wel wittte/ roetveegpieten voor de anti piet en de traditionele Piet voor de pro Piet.
    Ik denk dat niemand meer moeyg zeuren en dat een demonstratie niet nodig is.

Alleen witte Piet en vind ik weet discriminatie en racistisch als blanke zijnde, want ook de blanke zijn slaven geweest.

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Wat ik vreselijk vind is dat veel mensen lijken te denken dat zwarte piet een slaaf is. Het zijn juist bevrijde slaven die als dank voor Sint Nicolaas zijn gaan werken en hem zijn gaan helpen. Daarbij zijn het Mooren en Berbers en is Sint Nicolaas een Turk.
    Het hele land komt dus naar buiten om een Turk en Marokkanen binnen te halen en feest vieren dat ze er weer zijn. Dat is toch juist een toppunt van Integratie?
    Dat gezeur over slaven moet maar eens afgelopen zijn de mensen die daar nu over zeuren zijn nooit slaaf geweest en de mensen waar tegen gezeurd word zijn geen slavenhouders dus mond dicht en feest vieren. Ga eens water drinken ipv azijn wordt je een stuk vrolijker van.

10. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    @Oceanna ik zie het niet als slaaf, maar was meer een voorbeeld omdat de anti Piet dat vaak aanvoerd.

Voor mij is het een persoon die goed doet en lief is voor kinderen.

Oceanna vindt dit leuk.
  11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Voor mij is het ook een persoon die goed doet en lief is voor kinderen.
    Ik bedoelde ook niet te zeggen dat jij dat vind maar dat er toch best veel mensen zijn die slavernij linken aan zwarte piet. Was niet persoonlijk naar jou bedoeld.:thumup:

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Feit blijft gewoon dat het een kinderfeest is en we dus moeten kijken naar hoe kinderen er naar kijken. Ik heb nog nooit kinderen horen zeggen dat ze de pieten als een stel slaven zien. Het is echt iets puur gecreëerd door een stel hersenloze volwassenen. Als ik terug denk aan mijn kindertijd dan denk ik nooit terug aan dat ik zwarte piet als slaaf zag, hij was de gene die door de schoorsteen de pakjes bracht, en nee we hadden niet eens een schoorsteen maar geloofde het wel ;)

Oceanna vindt dit leuk.
  13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik kwam vanmorgen een artikeltje tegen over een advocaat die heeft toegezegd om de blokkeerders gratis bij te staan mochten ze vervolgd worden. Ik denk wel dat het puur uit eigen belang is, naambekendheid en zo, maar toch vind ik het tof!

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is inderdaad wel erg goed als hij dat zou doen. Naamsbekendheid of niet ;)

cactusje vindt dit leuk.
  15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik sta er eigenlijk van te kijken dat mensen dit goed vinden?

Laat ik voorop stellen dat ik het demonstreren om zwarte Piet voorafgaand aan een intocht echt niet goed vind. Ze moeten maar op een andere manier hun frustratie uiten.

Maar deze blokkering op de snelweg vind ik ook echt not done! Gevaarlijke situaties creeër je en wat voor boodschap geef je hier mee?

Luuz vindt dit leuk.
  17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vraag me ook af of we moeten willen dat het ok is dat 'het volk' de vooraf goedgekeurde demonstraties met fysiek blokkeert en tegenhoudt.
    Is dat waar we naar toe willen?

Moeten de mensen die op koningsdag demonstreren in Amsterdam ook fysiek worden tegengehouden door het deel van het volk dat de koning prachtig vindt?
    Of de leraren door boze ouders?
    Enz enz

Bij elke demonstratie zijn er vóór en tegenstanders. En helaas zijn demonstraties niet altijd 'leuk' voor omstanders.
    Op koningsdag staan er ook kinderen.
    In asielzoekerscentra ook, en toch mochten daar mensen voor de deur demonstreren met de meest wreede verwensingen. Die betrekking hadden op die kinderen!!

We hoeven er niet altijd mee eens zijn, maar het tegenhouden van het recht op demonstreren is inbreuk op ons zo geprezen democratie.

Trirani vindt dit leuk.
  18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    maar de demonstratie was niet goedgekeurd

19. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Waarom mogen antipiet mensen wel legaal en illegaal! demonstreren en worden propieten geen toestemming gegeven om legaal te demonstreren dat is dan ook tegen de wet en vergeet niet,het tegen houden op de snelweg was goed uitgevoerd zonder slachtoffers (alleen blikschade) en achteraf gezien ben ik idd blij ermee aangezien er nu kinderen zonder gedoe veilig! feest konden vieren.
    En ik ben ook blij dat ze daarmee het ilegale vuurwerk dat de anti pieten mee hadden niet hebben kunnen gebruiken!( dat was namelijk de reden dat ze niet meer mochten demonstreren!)
    Ja je hebt recht om te demonstreren maar dat betekend niet dat je maar alles op te kop moet zetten telkens, illegaal een brug mag afzetten, met vuurwerk mag gooien tussen de kinderen, tussen de kinderen met de politie op de vuist mag gaan,sloten van pietenhuizen mag dicht lassen en alles onder de antipiet leuzen mag plakken. En alle andere onzin die ze uit vreten. Bah.

Deel Deze Pagina