Jawel, op dat moment nog wel. Pas gaande weg de ochtend/middag heeft de loco burgermeester het alsnog verboden. (Met het laatste besluit ben ik het overigens helemaal eens!)
Ik ben het met je eens hoor. Maar dit zijn de vragen voor de rechter en de betreffende burgermeesters. Niet voor de willekeurige burgers. Kan ook natuurlijk, maar dan moeten we beslissen dat we niet meer in een rechtstaat willen leven.
Maar hoe goed je het ook voorbereid, het blijft een levensgevaarlijke actie. Ik snap echt niet hoe iemand het in zn hoofd haalt om de snelweg te blokkeren. Je weet nooit wat er gebeurd bij een plotselinge file.
Klopt,maar als dit niet was gebeurd hadden we gelezen en gezien: vuurwerk tussen de kinderen. Dan lees ik liever een gevaarlijke actie op de snelweg die gelukkig goed is afgelopen.
En hoe 'goed' was het nou voorbereid? Zoals ik het las had 1 iemand de actie bedacht en ging rond appen wie er nog meer mee deed. Pas avond van te voren ofzo. Vervolgens eerst naar een andere weg gereden, daarna weer terug naar de snelweg waar de bussen reden, massaal inhalen en gaan afremmen. Mensen die daardoor in kop-staart botsingen terechtkwamen 'moesten maar beter opletten'. Je zou maar onderweg zijn naar het ziekenhuis ... Hoe goed ook bedoeld, zijn dit de praktijken die we willen op de weg? Als we dit goedkeuren dan zijn alle navolgende soortgelijke acties (met welke doel dan ook) ook akkoord..
De anti piet demonstratie was vooraf wel goedgekeurd. Later is dat pas ingetrokken. En nee ik vind het demonstreren hierom echt niet oke. Er is al heel veel aangepast aan het feest en daar omheen dus het mag ook wel eens goed zijn. Maar dit soort acties vind ik even zo erg.