Tuin lelijk na aanbouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Sophy, 29 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Naast ons huis hebben we een aanbouw laten maken. Tuin is betegeld en heeff aan de zijkant een border. Voor de aanbouw is dus een deel van de tegels verwijderd, er is gegraven en daarna gebouwd. Nu is de aanbouw klaar maar zit ik nog met de tuin: 1 rij tegels is eruit gehaald en moet terug, een rij of 3 is helemaal scheef gezakt en moet opnieuw gelegd worden. De aannemer zegt dat dat niet bij hem hoort, daar moeten we zelf zorg voor dragen en dat zou heel gebruikelijk zijn. Is dat zo? Ik weet dat je bij nieuwbouw een zandbak opgeleverd krijgt maar dit is bestaande bouw en de tuin was netjes. Als het moet doen we het zelf, maar het verbaasde me.

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.848
    4.103
    113
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb nog nooit gehoord dat een aannemer de tuin herstelt. Lijkt me dat dat niet erbij hoort.
    Maar het ligt er natuurlijk aan wat er precies besproken is en in de order/offerte staat!

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou ook verwachten dat als dat niet van tevoren is vastgelegd, je daar zelf zorg voor moet dragen.
    Is het netjes? Nee.
    Is het zoals je zelf met anderen (hun spullen) om zou gaan? Nee.
    Maar dit is een bedrijf. Een bedrijf die een aanbouw komt plaatsen. En géén hovenier die een tuin komt leggen.

Gewooniemand en Jessi79 vinden dit leuk.
  4. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Het lijkt mij ook dat je het zelf moet herstellen.
    Vantevoren zou dat dan wel gecommuniceerd moeten zijn lijkt me. Zodat je weet wat je kunt verwachten.

Bij mijn moeder werden nieuwe schuttingen geplaatst, daar moesten ook tegels vantevoren eruit en dat moest ze naderhand zelf herstellen. Maar dat wist ze.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Woon je in Apeldoorn? Mijn zus heeft net de aanbouw laten plaatsen en de tuin van de buren ziet er ook niet netjes meer uit....

6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Denk toch dat je het zelf moet herstellen. Is een ander voorbeeld, maar wij krijgen over een paar weken openslaande deuren. De muren zijn nu netjes, maar daarna moeten we delen toch zelf opnieuw laten stucen.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hebben wij ook met de kozijnen die geplaatst gaan worden. Stucwerk gaat er geheid aan en mogelijk sneuvelen er een paar tegels bij de badkamer.

Ze proberen hun best te doen de badkamer te sparen, maar kunnen niks garanderen. Tegels heb ik liggen, ben dan net bevallen waarschijnlijk maar goed dan wacht t maar even.

Er zijn bedrijven die alles compleet opleveren incl herstelwerk omgeving. Daar hebben ze dan vaak weer een ander bevriend bedrijfje voor, maar daar betaal je ook echt voor en staat dan in je offerte.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Lastig, als het wel netjes was, had hij je op zijn minst erop kunnen wijzen dat na de verbouwing de straat opnieuw moet worden aangelegd. Balen, zijn toch weer extra kosten.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.689
    18.770
    113
    Vrouw
    Zelf doen, tenzij anders vermeld in de offerte.

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Het lijkt mij eigenlijk volstrekt logisch dat je dat zelf moet regelen. En aanbouw kost een stuk van je tuin en je weet dan op voorhand dat ze daar dingen weg moeten halen en dat dat ook niet precies gaat matchen.
    Als wij zouden gaan uitbouwen, gaan we ook meteen de tuin aanpakken. En aannemer doet dan de uitbouw, en daarna mag een tuinman aan de slag in de tuin.

Zeebra, Syane, zonnetje2015 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dat is ook vervelend zeg. Wat zegt de aannemer daarvan?

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. We gaan het gewoon zelf maar doen!

13. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Geen idee en dat interesseert me ook niet. Was ook niet de insteek van mijn post.

14. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Me dunkt dat je toch weet dat als ze een aanbouw plaatsen ze niet precies op de cm gaan bouwen, er is altijd wel iets wat verzakt etc.

Neuzeke vindt dit leuk.
  15. Elizah

Elizah Niet meer actief

Mijn man is aannemer en heeft nog nooit de tuin hersteld na het plaatsen van een aanbouw oid. In de offerte staat ook altijd dat ze geen werkzaamheden, anders als genoemd, verrichten. Dus als er geen tuinherstelwerk is opgenomen moet de eigenaar dat zelf doen.

16. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Euh ok..jij ook een fijne dag

Zeebra, Ysabella, sprits en 10 anderen vinden dit leuk.
  17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Maar even serieus, dat kan je zelf toch ook wel bedenken..

Als je een aanbouw laat plaatsen moeten er tegels weg en wordt er geheid en gegraven. Dan lijkt het me dat je zelf vantevoren ook wel enigzins kan inschatten dat je tuin er daarna toch een stuk anders uitziet. Dat hoeft zo iemand je toch niet te vertellen?

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Ik weet niet wat de staat was en is. Als ik als aannemer bij een strak aangelegde tuin kom (die van ons is nog geen jaar oud), zou ik dat wel even benoemen, al is het om eventuele discussies achteraf te voorkomen.

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Wij hebben laatst onze tuin laten afgraven en daarna graszoden laten leggen. Doordat wij in eerste instantie dachten dat afgraven niet nodig was hadden wij het pad langs het huis al gelegd. Door het afgraven zijn de bandjes en het pad op dat deel verzakt maar wij hebben dat zelf herstelt.
    Nu moet ik zeggen dat wij dat zelf kunnen dus het kost ons alleen een beetje tijd.
    Moet je het uitbesteden of zou je het zelf kunnen doen?

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Als ik in de eerste post lees over een paar scheve tegelrijen lijkt me dat prima te doen door henzelf.

Het lijkt mij logisch dat de bewoner zelf zijn tuin weer op orde brengt. Dat is het gevolg van aanbouwen. Het zou niet in mijn hoofd zijn opgekomen om dat van de aannemer te verwachten.
    Maar goed iedereen denkt anders.

Ik denk dat het voor een aannemer zo vanzelfsprekend is dat hij níet de tuin doet, maar alleen de aanbouw, dat het niet eens in hem opkomt om dat te vermelden.

Juul75, Luna86, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina