Whitney is vanaf dat ze 3 maanden is alleem maar ziek. Iedere keer verkouden heeft last van haar amandelen oorontsteking keelontseking. Maar ze doen er niets aan. Ze huild de hele dag en wil alleen maar bij mij op schoot. Ze wil wel naar bed maar dan word ze word snachts 5 of 6 keer wakker van de pijn. We gaan 2 keer in de maand naar ze toe en zeggen dan ze heeft dit of dat maar geven haar niets en ze sturen haar ook niet door naar een kinderarts om haar na te laten kijken want dat heeft geen nut tot ze een jaar is geweest. Ik vind het gewoon heel erg zielig voor haar maar heb genoeg van al dat gehang. Zijn er meer die hier last van hebben of hebben gehad.
@rozemarijke: ik zie geen diagnose.. maareh.. misschien moet je toch eens stampvoeten dat ze gewoon goed nagekeken moet worden hoor continu ziek is niet normaal... en kan me voorstellen dat je er na een half jaar goed ziek van bent al doen ze het maar voor jou.... (ik had op een gegeven moment "voor anne" afspraken bij de huisarts.. en echt voor anne bij de kinderarts... maar huisarts wilde gewoon mij ook steeds even zien en uithoren.. en ondertussen deed ie even kort controleren of er niets met anne was... achteraf bedacht ik me pas dat dat soort bezoekjes meestal meer om mij draaiden dan om anne )
Mijn dochter is ook altijd verkouden en heeft regelmatig oorontstekingen. Als het echt niet te houden was kreeg ze er wel antibiotica voor voorgeschreven. Heb je wel aangegeven dat ze er slecht door slaapt? Want dat kan nog wel eens verschil maken. In principe verwijzen ze idd pas vanaf het eerste jaar door naar de KNO-arts. Wij hebben deze verwijzing pas gekregen en ze krijgt nu de 30e al buisjes. Hoofdeinde iets omhoog kan helpen om de druk van de oortjes te halen. En veel neussprayen om het open te houden. Maar ik zou toch een beetje op de strepen gaan staan. Een kindje dat continue ziek is, is niet goed. En anders misschien in het weekend eens via de huisartsenpost proberen.
Jasper is sinds dat hij een week oud is al verkouden en daar doen ze ook niets aan. Totdat hij 1,5 week geleden het RS-virus kreeg, toen kon ik wel gelijk naar de KA. Ik snap soms ook niet dat ze zo lang wachten hoor.
Trouwens veel neussprayen lijkt me niet zo'n goed idee. Op een gegeven moment ga je het neusslijmvlies alleen maar irriteren ipv dat het nog wat doet. Bij oorontsteking is het weer wat anders, maar toch...
@Saskia: ik zie keelontsteking en oorontsteking staan: dat zijn toch echt diagnoses... Ik vroeg me alleen af of TS zelf denkt dat het dit is, of dat de huisarts dit heeft vastgesteld.
ah sorry.. niet goed gelezen anyway.. continu antibiotica is ten eerste niet gezond.. en ten tweede werkt het dan niet meer maar het is wel sneu als je kindje continu ergens last van heeft.
Vorige maand heeft ze antibiotica gekregen. Zaterdag zijn we weer geweest en toen had ze keel en oorontsteking maar ze gaven haar niets (te snel achter elkaar). Gisteren ben ik weer geweest. Toen heeft ze wel antibiotica gekregen en heb ik gezegt dat ik wil dat als ze een jaar is dat ze dan naar de kno arts moet(ze doen nets onder een jaar). Toen zei ze hoezo en heb ik gezegd dat ik er genoeg van heb dat ze zo vaak ziek is. Het enige wat ze zei was oow misschien heeft ze er dan wel geen last meer van. Vond het een beetje een rot opmerking en heb toen gezegd ja tuurlijk het kind is al 7maanden achterelkaar ziek en omdat jullie niets willen doen is alles over als ze een jaar is. En neusspray kan ze niet tegen dan gaat ze heel erg huilen en aan haar neus zitten (ik kan er ook niet tegen)
ik wilde op een gegeven moment ook doorgestuurd worden naar de kinderarts, en mijn huisarts deed dit ook zonder mopperen. mijn dochter was ook echt heel heel vaak ziek, soms wel 2x per maand, en elke keer slecht eten en drinken enzo en dat ze weer wat afviel, gelukkig at ze dat daarna er weer bij. ik kreeg dus die verwijzing voor de kinderarst en belde met de assistente, legde uit hoe en wat en of het mogelijk was tussendoor te komen omdat ze op dat moment dus ook weer ziek was kon ik dezelfde ochtend nog langs komen. ze heeft haar helemaal nagekeken en omdat ze ondanks dat ze zo vaak zo ziek was gewoon in de lijn bleef meegroeien, er geen rare noemenswaardige dingen waren (afgevallen of iets dergelijks) ze verder een gezonde indruk maakt en dat over het algemeen ook gewoon was, vond ze er niets verontrustends aan, en vertelde me dat ze tegenwoordig tenzij er dus echt reden is om aan te nemen dat er andere redenen zijn waardoor de kleine zo vaak ziek is, niets doen en het de kleine zelf laten doen. op die manier worden ze veel weerbaarder dan wanneer ze continue antibiotica of andere medicijnen krijgen om de ziekte te onderdrukken of versnelt te helpen vertrekken uit het lichaam. Ook groeien ze er vaak overheen, en als ik terug kijk naar mijn 2 andere kinderen, en nu naar de jongste moet ik ook bekennen, dat dat ook wel klopt, ze is nu een jaar, maar is vanaf september tot nu afgelopen week helemaal niet meer ziek geweest. dat ze nu ziek is komt gewoon door ons, omdat wij hier thuis allemaal ziek thuis zijn geweest deze week. dus tja, ik denk dat ze er wat dat betreft toch gelijk over had en dat ook zij er toch overheen aan het groeien is. je kunt altijd je ongerustheid bij je huisarts neergooien en op een gegeven moment zeggen dat je een verwijskaart wilt voor de kinderarts, die zal jouw kleine dan onderzoeken, en je waarschijnlijk hetzelfde vertellen, maar dan zal je ongetwijfeld ook wat meer gerust zijn. ik zeg op mijn beurt ook dat het niet normaal is als een klein kind zo vaak ziek is, maar ja aan de andere kant, bouwen ze op die manier inderdaad wel een grote weerstand op voor later. succes
Ik ben ook bang dat ze tegenwoordig weinig zullen doen,jimmy was zijn eerste jaar steeds ziek,verkouden oor en keelontstekingen. maanden met een huilend kindje s'nachts gezeten vele antibioticas gehad. en toen was het ach mw rond zijn 2e jr is hij ervan af. en ja hoor hij is er overheen gegroeid. kan je zeggen een kindje is in zijn 1e levensjaar erg vaak verkouden het is niet anders. nog even volhouden dus.