Uitvalverschijnselen zonder migraine!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Duveldraakje22, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Goede morgen!

Ik weet niet of iemand dit herkent, maar ik plaats t toch maar ff. Sorry voor t lange verhaal!

Ik ben al 13 jaar migraine patiënt en heb eigenlijk net zo lang last van uitvalverschijnselen. Dit begint bij mijn linker- of rechterhand en slaat dan verder naar mn ogen en de rest van mijn gezicht.
    Nu is het normaliter zo dat na of tijdens zo'n "aanval" de migraine begint op te zetten. Dit gebeurt nu niet!

Ik ben hier wel mee bekent, heb het zo'n 2,5 jaar geleden bijna dagelijks gehad en de neuroloog wees het op stress. Vlak daarna ben ik dus ook de ziektewet in gegaan (dit door meerdere factoren) en zit nu al een lange tijd in de WIA.

Maar goed, tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik totaal geen last gehad van migraine met of zonder uitval.
    Deze zwangerschap heb ik de eerste 15 weken regelmatig hoofdpijn gehad die net niet doorsloeg naar migraine.
    Gistermiddag begon bij mij wel de hoofdpijn, maar ook niet zo erg als migraine, wel heel vervelend maar goed.

Vanochtend rond 7 uur merkte ik op dat mijn hand vreemd deed, ik had nog eigenlijk geen link gelegd, maar toen mijn linkeroog ook raar begon te doen schoot ik eigenlijk toch lichtelijk in de stress. Niet lang daarna begon alles te tintelen en zag ik ook echt niks meer met mijn linkeroog. Deze aanval heeft om en nabij zo'n 30 minuten geduurd. Oftewel (voor sommige) een klassiek geval van een migraineaanval. Alleen de hoofdpijn bleef weer uit. (Dit is overigens de eerste keer in deze zwangerschap)

Nu zit ik dus heel erg te twijfelen wat ik moet doen. Moet ik hiervoor toch langs de HA gaan of even afwachten of het vaker gebeurt?
    Ik weet ook niet wat zo'n aanval doet met de kleine, ze is wel lekker aanwezig.

Klinkt dit bij iemand bekent? Zo ja, wat te doen?

Liefs,
    DD

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ben ook migrane patient en heb dit ook gehad zowel met migraine als zonder bleek achteraf een vitamine b tekort te hebben mischien even naar de dokter gaan is wel verstandig.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb ook migraine, en meestal komt na de uitvalsverschijnselen de hoofd/oogpijn opzetten. Maar soms ook niet en blijft bij de uitvalsverschijnselen. Is dus niet heel gek. Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd naar je arts gaan toch?

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb ook migraine daarom nu volledig in ziektewet. migraine zonder hoofdpijn noemen ze migraine sans migraine.. Misschien toch even contact opnemen met je huisarts. Dat hebben ze tegen mij gezegd als de aanvallen anders zijn dan normaal. Verder lekker rustig aan doen.

Echt zo rot die migraine

5. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Dank jullie wel voor de reacties. Ik kijk het vandaag even aan en als ik morgen weer zo'n "aanval" heb ga ik toch even naar de HA.
    Voorheen bleef ik hier wel wat langer mee lopen, maar nu met zo'n ukkie in mn buik vind ik het toch wel eng.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik ben ook migraine patient..
    Heb dit bij de eerste zwangerschap ook gehad (niet kunnen zien etc aan een kant...) bij mij bleek het HELLP!

Je hebt nu 18 weken geen hoofdpijn gehad???
    Ik zeg: AAN DE BEL TREKKEN!!!
    Met dit soort dingen moet je niet spelen, ook al ben je migraine patient!!!

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ben geen migraine patiënt, maar heb in mijn jeugd een paar aanvallen gehad (geen hoofdpijn).
    Rond de 36 weken van mijn zw.schap kreeg ik er ineens weer last van, met namen met het niet meer kunnen zien aan 1 kant.
    dit keer ook geen hoofdpijn. De aanvallen kreeg ik op een gegeven moment om de dag, de vk was op de hoogte, maar kon niks afwijkends vinden, m'n bloeddruk was prima en de baby deed het goed. Dit heeft al met al een paar weken geduurd, de ene keer was het heftiger dan de andere keer. Daarna heb er nooit geen last meer van gehad.
    Geen idee wat het ook geweest was.

8. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Was dit het enige symptoom dat je had of waren er meerdere waardoor ze op HELLP uitkwamen?
    Heb net namelijk wat opgezocht en in het lijstje van symptomen staan er 2 of 3 waar ik toch wel wat last van heb.
    Denk dat ik morgen toch even naar de HA ga...

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier nog 1tje die met de aanvallen bekend is. Maar meestal met hoofdpijn. Ooit 1x zonder gehad.

Wat bij mij onwijs goed werkt is preventief magnesiumtabletten slikken. Ik heb een pot van orthica. Sinds ik dat doe, veel minder aanvallen. En als ik er 1 heb, is ie minder hevig/sneller over.

Als je het niet vertrouwd, ff huisarts bellen. Maar die kan vaak alleen wat doen op het moment dat je het hebt.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik had dat weekeinde ervoor ineens een heftige migraine aanval... (maar ja, ben migraine patient he... dus kwartje viel niet, en had de hele zwangerschap nergens last van gehad, die ene keer...)
    En ik had last van mijn longen, maar ja... verkouden en beeb in buik die drukt daar vast tegen aan (bleek dus "het" bandgevoel).

En ik hield vocht vast... (maar dat is normaal tijdens de zwangerschap)

En ik had brandende handen (komt natuurlijk door het vocht en zijn geen tintelende vingers toch?)

Natuurlijk zeg ik niet dat iedereen met deze symptomen hellp heeft, maar voor mij zijn het signalen dat ik zeg, laat urine/bloedruk + Bloed (laat je niet wegsturen zonder bloedtest) controleren. Beter safe than sorry.

Hoe is het nu met je?

11. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Ik heb afgelopen vrijdagavond nog een aanval gehad, die duurde ongeveer 3 kwartier en momenteel zit ik er middenin. Deze is om 18:45 begonnen en begint nu af te zwakken. Voel me op het moment ook ontzettend zwak en moe. Morgenochtend moet ik naar de gyn en daar wil ik t zeker aankaarten, begin het nu ook wel angstig te vinden. Nu begin ik ook lichtelijke hoofdpijn te krijgen, dus ga mezelf echt even in acht nemen. Ben helaas alleen thuis omdat manlief aan t werk is, maar als ik t niet trek bel ik wel of ie naar huis komt.

Liefs,
    DD

12. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Gisteren uiteindelijk toch bij de VK geweest. Ik heb (godzijdank) geen zwangerschapsvergiftiging, wel moet ik nu weer contact opnemen met de neuroloog (ze denken dat het uit mn nek komt) en heeeeeeel rustig aan doen. Dus nog even afwachten!

Liefs,
    DD

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoe gaat het nu met je?

14. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Sinds de laatste aanval heb ik er gelukkig geen meer gehad. De gyn houdt het wel erg goed in de gaten, maar kan verder ook niks voor me betekenen op het moment.
    Het is nu dus eigenlijk de volgende afwachten, maar hopelijk krijg ik die de komende maanden even niet meer!

@Daphne: Dank je wel voor de interesse!

Liefs,
    DD

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wel balen zeg.

Heb je die magnesium al geprobeerd??

16. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Ik ben ook migraine patiënt sinds mijn 19e (ben nu 33) Ik ging met mijn ei-sprong:( en met mijn menstruatie:( 3 dagen plat. Ik had het idee dat er een vrachtwagen over mee heen was gereden.:( 3 dagen lang overgeven en op bed liggen. Ik ben gestopt met chocolade eten en pittig gekruid eten op advies van mijn acupunctuur arts. Dit hielp een klein beetje. Stress was ook een grote factor in mijn verhaal. Sinds dat ik zwanger ben heb ik geen migraine meer.:D Tot nu toe. ik hoop dat dat zo blijft.

Deel Deze Pagina