ik probeer deze zwnagerschap toch een beetje op te letten wat ik eet of drink aangezien ik de vorige zwnagerschap 20 kilotjes erbij had gekregen heb ik mijn lesje wel geleerd dus probeer ik alle zoet te vermijden. ik drink nu dus alleen maar water maar dat begint toch wel stilaan langs mijn oren uit te komen. heeft e iemand een idee welke caloriearme dranken er nog zijn behalve de light dranken die vol aspartaam zitten. ik heb roos vicee al geprobeerd maar ik krijg het er echt niet in. iemand die andere opties weet? alvast bedankt
diksap is ook zonder suiker en smaakt toch weer anders dan roosvicee. en thee is ook zonder suiker. alle thee die niet bruin wordt is zonder theeine. drinkze!
carvan cevitan (bijvoorbeeld cassis smaak) met bronwater met bubbeltjes... (net cassis maar dan wel iets minder calorieen, maar niet calorievrij geloof ik maar er zijn vast ook wel calorievrijere merken) Ik drink hier water, thee, cola zero (zit ook wel aspertaan in, ik drink het met mate), af en toe beker chocomel, gewone melk.
dat is niet helemaal waar: groene thee bevat net zoveel theïne als zwarte thee. melk vind ik erg lekker en bevat geen suiker. als je het te vet vindt, neem je magere melk. Verder neem ik graag vruchtensap, maar die leng ik altijd aan (vind gewoon appelsap veel te zoet). Sprankelsap (is van sourcy, geloof ik) is ook iets van vruchtensap met mineraalwater en ik vind het heerlijk. Goedkoper is om zelf sap aan te lengen.
Ik dronk veel rooibosthee. Van Pickwick heb je deze in 'naturel', 'honing' en 'perzik/mango' dus toch wat verschil in smaak af en toe.
savonds drink ik altijd kamille thee maar had helemaal niet an de fruit thee's gedacht als die ook koud smaken zou heerlijk zijn. bedankt meiden
Kruidenthee of anders een appelsapje verdunnen met water, bijvoorbeeld! En zou Spa rood wat zijn? (drink ik zelf niet, maar volgens mij heeft dit ook weinig calorieën)
Crystal Clear? Die heb je zowel met als zonder bubbeltjes. Verders drink ik ook Dubbelfris die is er ook in Light variant. Verder drink ik ook thee in allerlei smaakjes. En melk.. Spa & Fruit, ook lekker gezond. Er is dus genoeg keuze!
Ja, slimpie gebruik ik ook voor mijn oppas-kids. Anders stuiteren ze hier door het huis heen. Het is inderdaad suikervrij. Maar spa & fruit is ook heel goed voor je. Zit erg veel water in, maar heeft een heerlijke smaak. Sapjes aanlengen met water vind ik niet te drinken, maar ieder zijn smaak he. Ik drink sloten rooibosthee. Zonder theeine, goed tegen alle soorten allergie en goed voor je afweer. Dus dubbel genieten
Crystal Clear verdunnen, scheelt ranzige zoetstof in je lijf, met een kwart van dat spul en de rest water smaakt het echt nog steeds lekker. Went snel. Sinaasappelsap met spa rood, ook lekker. Of scheutje citroen aan water toevoegen... Maar idd, het moet je smaak zijn en je moet er aan wennen Van Lipton heb je ook ijsthee, die is niet light dus geen zoetstof maar wel minder suiker, die is ook erg lekker!
dat moet ik eens proberen, die sinaasappelsap limonade siroop met spa rood vind ik ook erg lekker . lekker fris. Misschien een idee met die slimpie?
Maar bedenk wel dat als je maagklachten hebt, wat veel voorkomt bij ons zwangeren, dat sinaasappelsap dit kan verergeren. Ieder merkt vanzelf wel als het zo is.
Je zou suikervrije siroop kunnen maken. Ik vind het heel lekker om niet al te zoete suikervrije aarbeiensiroop met ijs en verse munt te drinken. Het is lekker fris een beetje zoet en zacht voor je buik. Je kunt ook een schijfje citroen in het water doen, maar maak het niet te zuur als je snel buikpijn hebt. Ik drink ook veel thee; groene thee, maar vooral rooibos en heuningbos. Ook drink ik graag Earl Grey met een beetje magere melk (zit wel theïne in, maar een beetje kan geen kwaad hoor). Vruchtensap aanlengen met water kun je ook doen. Zit wel suiker in, maar minder dan wanneer je het puur drinkt. Misschien nog een tip: drink water voor de dorst en iets anders voor de lekker. Als je veel dorst hebt kun je dus beter eerst twee glazen water achterover slaan en dan lekker gaan zitten met een glaasje sap. Succes! Liefs, Sonja