Antibiotica, de pil en gemeenschap.. Ben ik zwanger?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door miepje88, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    20 november 2007 ben ik begonnen met mijn (zoveelste) strip microgynon 30, pil 1 dus op die dag ingenomen..
    26 november 2007 kreeg ik een antibioticakuur van 7 dagen van de dokter (doxycycline)..
    De laatste tablet van de kuur heb ik ingenomen op 2 december 2007. Nu had ik ergens gelezen dat je 7 dagen daarna een condoom moest gebruiken, maar voor de veiligheid heb ik maar geen gemeenschap gehad met mijn vriend. De 9e dag (na de laatste pil van die antibiotica), 11 december 2007, heb ik wel gemeenschap gehad, maar zonder condoom..
    10 december 2007 heb ik mijn laatste pil ingenomen van mijn microgynon 30..
    Het was dus eigenlijk vrij laat in de cyclus dat ik gemeenschap heb gehad..
    14 december 2007 ben ik gewoon ongesteld geworden en 17 december 2007 was ik daar alweer vanaf..
    18 december weer aan een eerste strip begonnen van microgynon 30, maar nu kreeg ik 19 december een soort van doorbraakbloeding. Het was roze/bruinachtig bloed.
    Toen ik 20 december wakker werd, was het echt rood. Wel weinig, 's middags was het een klein beetje rozig/toch nog meer rood..
    De dag erna had ik nergens last meer van en nu ook niet meer..

Zou ik toch zwanger zijn?! :eek:
    Ik wil het graag weten, ik moet ngo 2 weken wachten voordat ik daadwerkelijk ongesteld zou moeten worden..

2. dat weet je niet! je moet echt even afwachten en dan kan je testen!

3. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    Wanneer moet ik testen dan? Is dat gelijk dezelfde dag als de menstruatie uitblijft of daarna pas? Meestal wordt ik op vrijdagavond ongesteld..

4. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    En wat denk je zelf? Is de kans groot of klein dat ik zwanger ben?

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Naar mijninziens erg klein.
    je hebt je aan de regels gehouden, inmiddels een bloeding gehad enz.

het kan zijn dat je nu gewoon een doorbraakbloeding had.

6. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    Ja, dat is ook eigenlijk zo..
    Maar het schijnt dat je bij sommige antibioticum zelfs 28 dagen geen sex mag hebben.. :O

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als dit niet in je gebruiksaanwijzing stond dan zal het niet voor deze gelden.

8. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    Er stond nix van in de bijsluiter, dat is juist het probleem..

Alleen niet te gebruiken bij zwangerschap of borstvoeding.. :S

Dusjahh, moet ikd an van die 7 dagen uitgaan of van die 28.. Daarom ben ik bang dat ik zwanger ben.. Als ik wist dat het 7 dagen waren, dan heb ik nix te vrezen..

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik denk dat je dokter dit dan alleen kan beantwoorden.

10. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    tja, die zegt dat ik m'n volgende menstruatie moet afwachten, mja..

Ik wil gewoon graag weten of ik een grote of een kleine kans heb op zwangerschap.. Het is wel de eerste dag van mijn stopweek geweest, dus op zich is de eisprong dan allang geweest en ik ben ongesteld geworden, maar toch.. als die antibiotica nou de eisprong heeft verstoord, naar een week of twee weken later..
    Of kan dat niet?

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je moet je voorstellen dat de antibiotica de werking verminderd, dus dat er een eitje kan rijpen.
    Hier gaat wel een aantal dagen over heen.
    Meestal moet je na het afronden van de kuur nog 7 dagen beschermd sex hebben. Daar heb je je aan gehouden, de kans lijkt mij dan dus heel klein.

In principe had je apotheker hier iets over moeten zeggen.

12. ik denk dat je kans op zwangerschap klein is
    (ben ik het altijd met natasja eens? - nee hoor :) ) hihi

je kan testen op de dag dat je ongesteld moet worden!

13. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    In principe moet je tot 7 dagen ná het gebruik van antibiotica met condoom vrijen, maar het blijft altijd maar een heel kleine kans dat je toch zwanger wordt als je het niet doet. Je zat ook al bijna in je tweede week toen je de antibiotica begon te nemen.

In dit geval moet je uitgaan van 14 dagen minstens na het 'onveilige' contact op 11 december. Vermits je ondertussen al een normale ontrekkingsbloeding gehad hebt is de kans klein, maar als je je zorgen maakt kan je nu ongeveer wel een testje wagen.

Ondanks dat ik de kans klein acht dat je zwanger bent, kun je toch best in het oog houden of je nog bloedverlies hebt en eens met je dokter overleggen of je niet beter een zwaardere pil zou nemen.

Succes! ;)

14. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    Maar zwangerschapstest is nu toch helemaal niet betrouwbaar?

Najah, ben in ieder geval blij dat er weer iemand is die zegt dat het een kleine kans is, hopen maar dat het ook zo is.. :oops:

15. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    Alhoewel ik wel een beetje pijn in me rug heb, net alsof ik ongesteld ben.. Of heeft dat daar niets mee te maken? :oops:

16. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Waarom zou de test nog niet betrouwbaar zijn?

Vermits je ondertussen al een bloeding gehad hebt, is de kans echt bjina onbestaande! :)

17. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Je lichaam zal nu wel behoorlijk in de war zijn, als ik doorslik heb ik bijvoorbeeld ook altijd ongipijn. Het hoeft echt niets te zeggen ;)

18. wtbob1

wtbob1 Niet meer actief

Volgens mij heb je niet gelijk de eerste week verschijnselen hebben!

19. miepje88

miepje88 Lid

29 dec 2007
    28
    0
    0
    Kweet het ook niet..
    Normaal denk je nergens overna, maar nu ga je bij alles wat je voelt denken dat je zwanger bent, egt alles koppel je eraan vast..

Hoop zo dat het niet zo is!

20. wtbob1

wtbob1 Niet meer actief

Ik heb dat probleem ook hoor!(heb ook in het forum een berichtje HULP)
    Je hebt echt wel vaker last van je rug maar dan denk je er idd niet over na!
    Ik denk dat je niet zwanger bent hoor.
    Wanneer moet je ongesteld worden?

Deel Deze Pagina