Antibiotica drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boommm, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

M'n middelste dochter van twee moet de komende drie weken drie keer per dag antibiotica krijgen. We zijn nu twee dagen bezig en het is echt een drama. Ze wilt niet, wordt boos en spuugt het uit. Inmiddels alles al geprobeerd, zelf laten doen, omkopen met een snoepje, boos worden, in de houdgreep.. maar niets lukt en ze spuugt het dus uit.

Heeft iemand hier de gouden tip?

T smaakt niet vies trouwens, heel zoet juist.

2. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Al geprobeerd met een spuitje achter in de mond te brengen? Als je het voorbij de kiezen brengt is het bijna niet meer uit te spugen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik spoot het in een pakje sap, ik haalde eerst de helft eruit, dat ab erin en water. Slurpte ze zo op. En dan daarna weer hervullen met sap voor de volgende dosis...

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Pff, hier ook gehad.
    De eerste paar dagen gingen nog wel, daarna werd hij er misselijk van en kreeg diarree en toen was het klaar. Alleen vasthouden, mond open houden en met de andere hand het erin mikken werkte.
    Was blij toen die 10 dagen om waren.
    Hij vond het trouwens wel iets minder eng als hij niet hoefde te kijken. Dat hielp soms nog wel.

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Kun je dat niet in de vorm van zetpillen krijgen?

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Echt achterin d'r keel? Ben zo bang dat ze er dan van moet kotsen, maar dat valt wel mee dus? Ga ik dat straks eens proberen!

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Welke antibiotica heb je gekregen?
    Eens kijken of ik dan tips heb.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

amoxicilline - clavulaanzuur

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    En zelf doen met zo'n klein maat bekertje?
    In de wang spuiten en kind omhoog houden (in de houdgreep).
    Heeft ze een speen? In delen erin spuiten en telkens de speen erin.
    Pop ook met een spuitje met water, zij ook en dan om en om. Of jij een spuitje met water zij een spuitje oid. Dus het "leed" delen.
    Een beloning na het doorslikken bijv. iets wat ze heel erg lekker vindt(tja niet zo pedagogisch verantwoord maar medicijnen erin winnen het dan voor mij even).

Dit zijn allemaal dingen die ik heb gedaan waardoor ik medicatie erin heb gekregen. Nu inmiddels ben ik gewoon streng en zeg ik haar dat ze geen keuze heeft. En krijgt ze erna een beker drinken. Als ze zo klein zijn een stuk lastiger.

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    In de vanillevla of appelmoes al geprobeerd?

Beloningskalender. Bij zoveel x goed innemen een klein kadootje.

Binnenkant van de wangen smeren?

11. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Idd met een spuitje achter in de wangzak/keel spuiten. Dan kunnen ze het bijna niet meer eruit werken. Zo deden wij dat op de kinderafdeling in het ziekenhuis bij de kindjes.

12. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Terug naar ha en eentje vragen die je 1 keer per dag moet geven. Waarvoor krijgt ze AB? Je krijgt altijd eerst de goedkoopste oplossing maar er zijn alternatieven ;) hier had onze dochter hele erge krentenbaard. Drie keer per dag AB maar ze ging gewoon overgeven...een ellende! Toen eentje gekregen dus voor 1 keer per dag. En dan maar in de houdgreep, tong naar beneden houden en achter in de wang spuiten. Dan mond dicht houden. Succes!

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Stevige kuur.
    Je zal de drank vorm hebben neem ik aan.
    Als het goed is zit daar een frambozensmaak aan.
    Wat kan helpen is het vermengen met sterke frambozen siroop. En dan vooral niet benoemen dat het erin zit. :p

Je hebt ook tabletten maar die hebben helemaal een aparte smaak. :( beetje vanille achtig.

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier ook een kuurtje.
    Ze vindt het echt verschrikkelijk.
    De eerste van de 3 gaat door de papfles in de ochtend.
    Die andere 2 gaan met het pipetje ver achterin haar mond..
    Kan niet wachten tot het kuurtje klaar is..

Succes!

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Achterin de keel spuiten was echt een drama, ze ging gigantisch over d'r nek... Vanavond laat ga ik het door een klein flesje fristi proberen denk ik..

Miepiemoos. Ze heeft een ontsteking in d'r bot. Kijk het nog twee dagen aan denk ik en anders ga ik bellen..

Meisje93. Thanks! Ga morgen gelijk frambozen siroop halen, hopelijk werkt dat!

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Klopt het dat deze drank naar frambozen smaakt/ruikt?
    Anders uiteraard siroop halen van de smaak die ze aan de AB hebben toegevoegd. ;)

Heel veel sterkte in iedergeval

17. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik zou het idd ook door haar drinken doen.
    Amoxicicline is nou niet echt de lekkerste kuur die je kunt krijgen.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het ook niet achterin haar keel spuiten, maar in haar wangzak, maar dan wel achterin. Dan hoeft ze niet te kokhalzen maar kan ze het ook niet naar buiten werken.
    Hier bij de oudste rond die leeftijd ook een antibiotica kuur gehad, dat was ook drama, maar op een gegeven moment wilde ze wel toen ze elke keer een snoepje mocht na het spuitje. Ze heeft toen een week geleefd op appelsap, ontbijtkoek en snoepjes :)

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    En hoe is het gegaan?

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

In haar drinken was geen succes, in de fristi niet en in de limonadesiroop ook niet. Ze proeft het op de een of andere manier gelijk..
    Gaan het vanavond laat in de wangzak proberen!

Snoopy, ik geef ook elke keer een snoepje nadien in de hoop dat ze het dan als iets positiefs gaat zien, maar helaas nog geen succes. Is echt vette ellende haha

Deel Deze Pagina