Dag dames, Ik heb een antibiotica gekregen voor mijn oorontsteking. Nu zei de apothekersassistent dat als ik tijdens de antibioticakuur diarree of ga overgeven, de pil een verminderde werking heeft. In de bijsluiter staat gewoon dat tijdens de antibioticakuur de pil een verminderde werking heeft en je sowieso een condoom moet gebruiken (ook 7 tot 14 dagen na he stoppen van de antibioticakuur), ongeacht wel of geen diarree/overgeven. Wat is nou waar?
Ja, zo ben ik tante geworden Mee uitkijken dus, als je echt niet zwanger wil worden geen risico nemen en doen wat in de bijsluiter staat.
Wat raar dat het zo in jouw bijsluiter staat Bij mij stond zowel in de bijsluiter van de ac en van de ab hetzelfde al wat de assistente zegt 4uur na inname van de ac en diarree of overgeven verminderd de functie. Heb je het niet binnen die 4 uur dan niet. Maar hier zijn heel veel discussies over en zal altijd blijven.
Volgens mij had ik die ook ik heb 3 weken diarree gehad, maar gelukkig niet waterdun en nooit nadat ik de pil innam. Ik heb geen problemen ondervonden (nog nooit en ik denk dat mn vriend en ik aardig vruchtbaar zijn. 2x zwanger direct na stoppen van de pil en 1x 3e ronde na mk)
Ah oké, ik heb tot nu toe nog geen diarree gehad (pas 3 pillen op van de AB) Maar neem toch maar het zekere voor het onzekere. Ik lees inderdaad verschillende discussies op het internet! Dan kun je toch beter altijd voor safe gaan in mijn ogen.