Beste verloskundigen, Ik ben nu 17+3 weken zwanger van mijn tweede kindje. Wat mij opvalt is dat ik al een aantal keer harde buiken heb gevoeld en dan met name s nachts! Ik word wakker en voel dat mijn baarmoeder gespannen is. Meestal heb ik ook een volle blaas en ga ik dan plassen. Ik heb blaasontsteking gehad vorige week en heb gister urine laten controleren en deze liet geen ontsteking meer zien. Kunnen die harde buiken s nachts komen van dat mijn blaas vol zit? Overdag heb ik er niet zoveel last van, nog maar één keer een harde buik overdag gehad. Ook heb ik het gevoel dat mijn baarmoeder aan het groeien is, kan het ook daardoor komen? Dit denk ik door soms wat trekkende zeurderige pijn. Moet zeggen dat ik na de harde buik van vannacht ook wel voor een flinke grote boodschap naar de wc moest, excuses voor de details. Kunnen blaas en darmen dit zo erg triggeren? Is het niet erg dat ik met dit termijn soms al harde buiken heb? Groeten Jennifer
Goedenavond, het hebben van af en toe een harde buik begint vaak rond deze periode. Dit komt door het groeien van de baarmoeder. En inderdaad een volle blaas en rommelende darmen kunnen het hebben van harde buiken triggeren. Dit kan geen kwaad. Succes! Groetjes Monique