geen avondeten meer willen eten??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door soepstengel, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ons ventje heeft woensdag overgegeven na zijn avondeten.
    Daarna voelde hij zich op zich weer goed, ook de volgende dag heeft hij overdag goed gegeten.
    Alleen vanaf die avond eet hij zijn avondeten niet meer, terwijl hij daarvoor altijd het eten bijna van het bordje af keek, en als het op was zowat ging huilen....

nu zit ik steeds te bedenken...: zal het komen doordat hij ervan moest overgeven, zit hij in een ontwikkelingsfase (kunnen gaan staan, tijgeren etc.) zijn zijn 2 boterhammen 's middags te veel?
    hij gaat rond half 8 naar bed (zonder fles want die wil hij ook niet meer :() en wordt gewoon rond 8 uur weer wakker, dus 's nachts wakker van de honger wordt ie ook niet....

iemand tips??

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    heb je al eens gekeken hoeveel je hem tussendoor geeft? Misschien is hij inderdaad in een fase beland dat hij minder honger heeft. Als hij dan iets teveel aan tussendoortjes of drinken krijgt, dan kan het zijn dat hij 's avonds geen honger meer heeft.

3. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    dank je wel voor je reactie!

hij eet het volgende:
    's morgens fles van 180
    10.30 fruit
    12.30 2 boterhammen
    15.30 klein koekje/ halve soepstengel/rijstewafeltje etc.
    17.30 avond eten (wat ie dus nu niet meer eet)
    19.00 fles 120 (wat ie dus niet meer drinkt)

over de hele dag een bekertje melk bij brood, en half bekertje thee bij koekje en fruit (samen 1 bekertje)

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    dat lijkt mij niet te veel eigenlijk. Heb je al geprobeerd om bijv. het tussendoortje in de namiddag weg te laten of bijv. het avondeten een half uurtje later te doen?

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Het kan ook een fase zijn. Ik kan me herinneren dat wij ook zo rond e 10/11 maanden een periode hebben gehad dat het avondeten niet werd gegeten. Als hij overdag voldoende eet (en eigenlijk nog belangrijker, drinkt) en eigenlijk zo het merendeel van zijn voedingsstoffen binnenkrijgt; Kijk het even aan voor je echt zorgen gaat maken. Ineens kan er weer een dag tussen zitten dat hij weer lekker gaat eten. Bied maar gewoon iets te happen aan.
    Eet de kleine overdag ook niet voldoende en dat is niet 1 dag, maar meer dagen, dan zou ik de HA inschakelen denk ik of even contact opnemen met het cb (als je daar niet een al te grote hekel aan hebt).

Deel Deze Pagina