Zwangerschapsyoga valt tegen..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Meryl, Jul 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Ben net begonnen aan zwangerschapsyoga (2 lessen van 1,5 uur), nu kan ik me er misschien nog niet echt een goed beeld van vormen, maar het valt me wat tegen. Vind het wel leuk om de andere zwangeren te zien en hun verhalen te horen, maar daar blijft het dan ook bij...

De lerares vertelt zooooooooveel...en bij mij gaat het momenteel eerlijk gezegd het ene oor in en andere oor uit 8) ik onthoud gewoon al die spieren e.d. niet (zeef op het moment!).... Ik had iets meer verwacht te gaan 'doen'...oefeningen ofzo. Nu heb ik wel een papieren mapje meegekregen voor oefeningen thuis, maar daar kom ik nog niet echt aan toe...stel mijn prioriteiten toch nog anders in momenteel (werk, huishouden, babykamertje...).

Herkennen anderen dit? Kan het 'praktijkgedeelte' nog aan bod komen? Of is dit gewoon niet echt bij yoga? Vind het ergens een beetje zonde van mijn avond nu...vooral ook omdat ik zZzo moe ben..

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb tussen de oefeningen door wel veel uitleg gehad maar wij waren echt wel 30 a 40 minuten bezig met oefeningen zoals rekken en dan de laatste 20 minuten ontspanningsoefeningen.

Misschien de volgende les vragen of jullie ook nog iets gaan doen aan oefeningen zodra de les is afgelopen ofzo.
    Als zij aan geeft dat het meer babbelen is dan stop je er lekker mee en ga je lekker thuis oefenen als je zin heb.

Oh en praktijk denk ik dat je de bevalling mee bedoeld maar yoga gaat daar niet heel erg diep op in.
    Tenminste mijn ervaring dan he.
    Wel kregen we puf technieken en hoe te persen en ontspanning maar verder niet tot in de details over de bevalling.

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Wij waren ook voornamelijk bezig met het dóen van de oefeningen... Ik zou dan ook zéker er wat van zeggen, of in elk geval even vragen of dat elke les zo gaat.. Alleen maar práten over yoga heeft namelijk geen nut...

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik hoor het wel vaker dat het tegen valt.
    Ik ken een aantal mensen die gestopt zijn omdat ze het heel saai vonden.
    Daarom heb ik het ook niet gedaan.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Nou, dan hebben ze gewoon een slechte yoga-leraar of -lerares getroffen hoor Chantal26!

En Meryl ook vrees ik. Echt een vreemd verhaal dat er zoveel wordt geluld. de essentie van cursussen (en dat geldt ook voor yoga) is de herhaling van de oefeningen. Dat gepraat gaat het ene oor in en het andere oor weer uit, maar als je iedere week leert bijvoorbeeld weeën opvangen op dezelfde manier dan heb je er al een stuk meer aan!

Wij maakten aan het begin altijd een kort rondje: hoe is het met je, kun je je vinden in het programma van vandaag of heb je nog aanvullingen en dan gingen we aan de slag. Ik vond het werkelijk héérlijk, juist omdat er niet te veel werd geluld, ik was daarna altijd helemaal ontspannen en rustig. En heel af en toe had ze een thema-avond over inbakeren of borstvoeding bijvoorbeeld, maar ook dan werden de oefeningen gewoon gedaan.

Vreemd hoor, ik zou het toch even aankaarten, misschien kan zij je vertellen waar je eventueel anders terecht zou kunnen... Ik blijf het een aanrader vinden!

6. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties dames...en zoals ik al zei 'misschien kan ik er nu nog niet echt een goed beeld van vormen' (te snel) ;)

Ik ga zeker de 3e les uitproberen! Ben benieuwd!

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    @Miepi Of het een slechte yogaleraar was weet ik niet, maar het trok die mensen gewoon absoluut niet aan.
    Dat kan toch.
    Ik ken ook een aantal mensen die het wel intersant vinden.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

helemaal mee eens, yoga hoort te gaan om de herhaling van oefeningen en als je alleen maar moet luisteren heb je een slechte leraar getroffen.

ik heb ook yoga gedaan en vond het echt geweldig! wij deden zeker 45 minuten oefeningen en dan een kwartiertje uitleg erbij. als ik nu niet kan slapen gebruik ik dezelfde oefeningen om te ontspannen en mijn gedachten leeg te maken, dan slaap ik binnen no time!

Share This Page