Hoi allemaal, Ik ben in september gestopt met de pil en na de pilongi 2 keer ongesteld geworden. De eerste keer na 33 dagen, nu na 25 dagen. Beide keren duurde mijn ongesteldheid maar 24 uur en daarna nog een paar dagen heel licht bruin verlies. Ik heb dit nooit eerder gehad, en wordt er stikonzeker van! Ik heb wat gegoogled en weet dat het officieel 'hypomenorroe' heet en dat het in principe niet ernstigs is. Maar op verschillende forums zijn de meiden die dit hebben naar mijn idee niet makkelijk (lees zonder hulp van de mmm) zwanger geworden... Ik ben dus bang om met zo'n korte ongesteldheid niet (of heel moeilijk) zwanger te kunen worden... Zijn er meiden met ervaring met een korte ongesteldheid? Alvast bedankt, groetjes Jannne
Hoi Jannne, Misschien heeft het nog met het ontpillen (zoals ze dat noemen) te maken. Het is per vrouw verschillend natuurlijk, maar ik heb gelezen dat dat soms wel tot 9 maanden kan duren voordat je lichaam het allemaal weer zelf gaat doen. Ik zelf ben ook in September gestopt met de pil en daarna is ook mijn ongesteldheid korter geworden. Normaal was ik het zeker 5 dagen en nu sinds ik gestopt ben met de pil ben ik het 3 dagen heel heftig. Misschien moet je je lichaan nog even de tijd gunnen voor je je ernstige zorgen gaat maken. Sterkte en succen in ieder geval... Liefs
Hoi Janne, Ik ben sinds augustus gestopt met de pil. Ik heb een keurige cyclus van 28 dagen, maar idd wel korter (ongeveer 2 a 3 dagen heel hevig). Kan denk ik best door ontpillen komen. Als je echt je twijfels hebt, bel je de huisarts toch even? Groetjes, Ramona
He, Hier ook hetzelfde verhaal, in september gestopt, normaal een goede week ongesteld, nu drie dagen! Maar dan ook wel goed... Ik maak me in ieder geval nog geen zorgen, hoop alleen maar dat ie deze week niet komt, want dan zou het wel eens zover kunnen zijn.... Veel succes en maak je nog maar geen zorgen! Liefs Annette
Daar heb ik ook last van, 2 dagen, en dan is het weg. Die 2 dagen verlies ik ook niet echt veel. Ben een jaar van de pil af. Wel heb ik altijd een week vantevoren dat het al begint met wat bruine afscheiding. Groetjes Jolanda
Bedankt voor jullie reacties! Hopelijk zijn er nog meer meiden die willen reageren! Hopelijk is het inderdaad ontpillen en wordt mijn ongesteldheid langer! (best gek, 5 jaar geleden dah ik een ongesteldheid van maar 1 dag super gevonden en nu vind ik het maar niks )
Hoihoi, Ik ben ook steeds maar 2 dagen ongi. Tijdens een bezoekje aan de huisarts was zijn reactie; 'Dan heb je geluk'!. Moest me er geen zorgen over maken. Dit was al zo tijdens mn pilgebruik en sinds het stoppen met de pil is dat nog steeds zo. Omdat deze cyclus mijn ongi wel erg lang weg blijft, ben ik nu (sinds vanavond) begonnen met Primolut. In de bijsluiter staat dat dit ook gebruikt kan worden bij korte menstruaties. Ik ben dus heel benieuwd hoelang de komende (onttrekkings)bloeding dan gaat duren.
ik zit in ronde 4 heb ook alleen maar korte onlogische ongeteldheid gehad steeds laatste x was zelfs maar anderhalve dag bloed, daarna anderhalve dag niks en 4 dagen bruinverlies, dus een week verder en toen pas doorhebben dat er echt niks meer komt aan bloed!! ga me geen zorgen maken nog hoor, althans niet dat ik eventueel moeilijk zwanger kan raken! zoals je leest zijn er hier zat meiden die dit ook ervaren en zal niet heel erg zijn (hou het op ontpillen of iets..! )succes ermee!! mocht je je echt zorgen maken zou je je ha kunnen bellen maar wacht het nog ff af!!
Ha Janne, Zou even wat laten weten, en denk dat het zover is, vanochtend een mooie plus op de test...! Hoera! (en dat ook met die korte ongesteldheid!) Liefs Annette
Die van mij is ook kort, 2 a 3 dagen en dan nog wat bruin. Maar hij is niet eens hevig of zo. Ik ben al 2 jaar niet meer aan de pil dus. Wel is mijn cyclus 26 dagen. Charlie
Gefeliciteerd Anette! Bij mij is het ook maar kort, 2 dagen! en er bijna geen last van, wel erg sjagerijnig, was met de pil wel anders!
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben... Mijn ongesteldheid was ook heel vaag afgelopen week.. Dinsdag avond beetje roze en later bruine afscheiding.. en daarna ongesteld geworden.. Woensdag gewoon normale hoeveelheid bloed verloren zoals ik ook altijd ongi was met de pil.. dag erna veeeel minder bloed verloren en in de avond alleen nog een klein beetje bruine afscheiding bij het afvegen na het plassen.. Naja dat was het dus.. 2 dagen ongesteld zijn... Heeeeerlijk maar wel vaag.. want met de pil wask altijd 5 dagen lang ongi
Hier nog iemand met een ongesteldheid die niks voorstelt! Meestal maar 1 dag licht...en soms de dag erna nog een beetje... de ene maand is het de eerste dag meer dan de andere maand..en soms op dag 4 nog wat bruinverlies..that's it! Maak me er niet zo zorgen om eigenlijk....voordat ik met de pil begon was ik wel heviger ongesteld..en tijdens de pil ook 5 a 6 dagen echt bloedverlies, heel verschil dus!
Ik was na het stoppen met de pil ook maar heel kort ongesteld. 1 dag een beetje rood bloedverlies alleen bij het plassen. 2de dag iets wat meer op een ongi leek en de 3de dag ook maar een paar druppels. De maand voor me ongi was ik maar 1 dag een paar druppels bloed verloren dacht ook dat ik helemaal niet ongi was geworden. Gelukkig ben ik redelijk snel zwanger geworden doormiddel van ovu testen. Ik maakte me ook al veel zorgen over me eisprong enz of ik die zou hebben. want ik was ook nog eens heel onregelmatig ongi.