Vraagje. Heb blijkbaar kaakontsteking en heb nu een behoorlijke antibiotica kuur gekregen. Moet volgende week mijn vruchtbare week krijgen. Weten jullie of een antibiotica kuur veel invloed heeft. Melanie
Heb dit bericht ook bij verloskundige geplaatst. Dit item mag eventueel gesloten worden alhoewel ik wel benieuwd ben naar reacties van mensen uit de praktijk.
zeker als je nog niet zwanger bent is het niet zo heel erg een antibiotica kuur te gebruiken (er zijn er natuurlijk verschillende) maar dat zou je even aan je ha na moeten vragen en zelfs tijdens een zwangerschap is het niet altijd mogelijk om onder een antibiotica kuur onderuit te komen....
Als je zwanger wilt worden is het altijd verstandig om aan je huisarts en apotheek door te geven dat je een zwangerschapswens hebt. Dan kan er dus rekening mee worden gehouden. Ik weet niet wat voor antibiotica je nu hebt gekregen dus kan ook niet zeggen of dat schadelijk is. Heb je mischien een naam voor me ?
Ik heb ook antibiotica gebruikt dik een week en was klaar met de kuur afgelopen zaterdag (2 dagen na m'n eisprong)... De huisarts weet dat we proberen zwanger te worden en ik heb het hem toen hij de kuur voorschreef gevr. hij zei dat ik de kuur gewoon kon gebruiken Nu ben ik ook wel een beetje bang aan t worden, in de bijsluiter staat overigens bij mij...gebruik tijdens zwangerschap uitsluitend in overleg met ha.
gebruik tijdens de zwangerschap is zowieso altijd even iets anders dan tijdens, en vaak nog is het zo dat gebruik tijdens zwangerschap vaak simpelweg niet anders kan maar er dan wel naar gekeken wordt welk soort antibiotica voorgeschreven wordt, idd wat nemo zegt (deed ik wel altijd) even melden aan je apotheek dat je een zwangerschapswens hebt, en zowieso als je idd zwanger bent, want dat zien ze altijd direct in de computer op het moment dat jij medicijnen ophaalt die niet of in overleg met de ha mag worden gebruikt...
En wat als je hubbie net een kuurtje gehad heeft, heeft dati nvloed op zn zwemmers? Mn mannetje is momentel bezig met een antibiotica kuur. Voor deze maand maakt et niet uit (heb donderdag mn NOD)
Dit vraag ik mij dus ook af. Mijn mannetje heeft 11 september 1 dag hoge koorts en daaropvolgend een 5-dagen-durende antibioticakuur gehad. Ik had rond 5 oktober mijn ei en we hebben wel veel geklust, maar ik denk dat zijn zwemmertjes deze maand (en misschien ook nog wel de maanden erna) niet best zijn..... Weet iemand dit? XXAnna
Ik heb de kuur Clindamycine ratiopharm 300mg (4 x daags) mee gekregen. Op internet is er ook zo niets over te vinden. Omschrijving van antibiotica is altijd zo heftig. Ben gewoon benieuwd wat het met je lijf doet. Antibiotica heeft op mij altijd een behoorlijk heftig effect. Is het niet je maag/darm gebeuren dan wel dat je je absoluut niet lekker fit voelt. Als ik een antwoord heb van de VK zal ik het ook even hier neerzetten. Bedankt alvast voor jullie reacties. Melanie
hoi Melanie, zolang je niet zwanger bent is er niks aan de hand en kun je het gewoon gebruiken. In de eerste week na je eisprong is er nog geen bloedcontact tussen jou en het kindje dus dat kan ook geen kwaad. Als je je er toch niet goed bij voelt vraag dan om een andere antibiotica, bijv amoxicilline, die wordt ook gegeven als je zwanger bent. Mirjam