Antibiotica en.... ZWANGER!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gingertjuh, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaden

mamaden Nieuw lid

15 mei 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook zwanger geworden met een AB kuur!

2. mamaden

mamaden Nieuw lid

15 mei 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    en van harte natuurlijk!!

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Zoals ik het lees lijkt het net of jullie zeggen dat de ab pil ervoor zorgt dat je sneller zwanger word. Maar zo is het niet!
    Wel is het zo dat je misschien een infectie bij je draagt zonder dat je het weet, en dat die infectie ervoor zorgt dat een zwangerschap belemmerd word. Heel je lichaam moet in balans zijn voor een goede innestelling.
    Als je die infectie aanpakt met ab dan staat er niets een zw.schap in de weg waardoor het misschien wel lukt.

Ik zeg dit omdat er misschien mensen denken door een ab pil te nemen makkelijker zwanger te kunnen worden. Maar zo is het dus niet.

Het klopt dat sommige ab kuren de oac ( de pil) beinvloeden. Dat die de oac onwerkzaam maken voor een of twee weken. Daardoor zou je dan condooms moeten gebruiken om niet zwanger te worden. Maar dan is het dus ook niet zo dat die ab tabletten voor een zwangerschap zorgen. Dat dat ff duidelijk is.
    En ik ben apothekersassistente, vandaar.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Bedankt voor de opheldering pippeke, begon me al af te vragen of ik niet heel snel naar de dokter moest rennen om een kuurtje :p

en TS, gefeliciteerd. Hopen dat hij/zij blijft zitten :)

5. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Pippeke, nee hoor zeg ik niet. Wat jij typt is precies hoe ik erover denk. Je weet indd niet of je zo'n infectie met je meedraagt. En als je een lange tijd bezig bent met zwanger worden dan is het de moeite waard om zo'n kuur te proberen.

6. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    nee daar heb je zaad en een eicel voor nodig, duhh..

een kuur proberen, ik denk ook niet dat dat gaat, omdat je niet altijd ab kuur krijgt, je krijgt die omdat je die nodig hebt voor iets anders van de huisarts en er zijn genoeg vrouwen die daardoor wel zwanger zijn geworden en daarvoor al heel lang bezig zijn voor een kindje. soms een jaar...

lees dan zoals het er staat, want er wordt hier niet beweert dat je zwanger wordt van een ab, het kan een zwangerschap bevorderen. en wat de theorie daarachter is is nooit bewezen dus.

7. pippeke

pippeke Niet meer actief

Beetje rustig aan graag. Geschreven komt altijd anders over als gezegd.

8. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    De kuur die ik heb gehad is, azitromycine. Word gebruikt bij chlamidia om de eileiders bacterievrij te maken... Aangezien ik altijd gebruik maak van tampons en ze soms (op lichtere dagen) best lang laat zitten, dacht ik aan een bacterie...
    En blijkbaar had ik gelijk, jammer dt mijn gyno geen vertrouwen had in mijn mening.... Gelukkig de huisarts wel!:D

En ik geniet met volle teugen van de zwangerschap, heb 13 juni pas de echo, is dus nog allemaal heel pril... Hopelijk blijft ons hummeltje veilig zitten, het zou mijn hart breken als ik hem/haar verlies na zo'n lange periode met de ene na de andere tegenvaller!:(

9. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Ligt ook een beetje eraan hoe je het zelf brengt, ik ben vrij rustig hoor.

ik duim met je mee, hopelijk gaat het goed en kun je er lekker van genieten.

Deel Deze Pagina