Hoi hoi, Ik wil graag van de rietjes beker af.. Ze bijt ze steeds stuk... Loopt als ik er even geen erg in heb steeds als een hond met die beker in haar mond.. Dus ik wil graag naar een gewone beker..(is beter ook) Smorgens drinken we er al thee uit en tussen de middag wat melk maar ik hou haar beker beet want zelf wil ze dat niet.. Nu wil ik dus ook de rest van de drankjes in een bekertje gaan doen maar hoe ... moet ik nu drink momenten in gaan lassen? of hoe hebben jullie het gedaan.. Groetjes Jantina
Bij ons staat er een bekertje drinken op tafel en kan ie dus wat pakken als ie wilt. Maar als ze zelf nog niet het bekertje vast houdt, zou ik haar tussen het spelen door slokjes geven en natuurlijk bij het eten een beetje drinken. Mijn zoontje vergeet het tijdens het spelen ook en dan zeggen we tegen hem, dat ie even wat moet drinken en dan gaat ie zijn bekertje pakken. In jou geval, zou ik haar dus gewoon af en toe een slokje geven. En proberen te laten oefenen met het zelf vast houden. Hier gaat het beter met een bekertje zonder oortjes, dan met een bekertje met oortjes.
Als je niet wilt dat het een knoeiboel wordt, zul je haar inderdaad steeds moeten helpen met drinken, telkens wanneer jullie ook drinken. Maar ze zal het ooit ook zelf moeten leren, dus door die knoeiperiode moet je toch even heen. Wat wij momenteel al doen is, Jesse zijn yoghurt in een gewone beker geven (met oortjes). Wij houden hem nu nog vast, maar over een week ofzo dan zet ik de beker voor hem neer. Als hij dan wil drinken, zal hij hem toch zelf moeten pakken. Eerst een enorme knoeiboel, maar wel leuk om de camera er dan bij te hebben. Kun je later ook nog es lachen. Ach, en eigenlijk gaat het drinken leren vanzelf. Op een dag zul je opeens merken dat ze het zomaar kan. En netjes drinken volgt dan ook heel snel. Succes ermee!
Inderdaad late oefenen. In het begin, ging hier ook de helft van de beker over zijn shirt ipv in zijn mondje. En uiteindelijk krijgen ze het steeds beter door en zul je zien dat het makkelijker en beter gaat.
Gewoon laten oefenen. In het begin liep er meer langs zijn mondje dan erin ging, maar nu drinkt hij probleemloos uit een beker. Het enige wat nog wel eens misgaat is dat hij hem per ongeluk omstoot, maar goed, even opdweilen en klaar weer.
dat heeft ze niet door... Ik heb daar ook nooit uit laten drinken Maar ik bedenk ineens dat ik een nijntje beker heb van nepal.... zit wel een tuit op maar is geen anti lek mischien dan ik haar dat wel leren.
ik zou toch ook gewone bekers blijven aanbieden hoor. Alle drankjes die mijn dochter in de kinderstoel krijgt (dus bij het eten en bij de tussendoortjes) krijgt ze in een gewone beker. Na een korte knoei-periode gaat het snel heel goed en is het enige vervelende dat er af en toe een beker omgestoten wordt. Als we ergens op bezoek zijn of als ze (zeldzaam) tussendoor drinken krijgt, geef ik haar een anti-lekbeker of een gewone tuitbeker. Maar ik moet zeggen dat ze dan meer knoeit, want dan heeft ze het gevoel dat ze er alles mee kan doen, terwijl ze met gewone bekers heel voorzichtig is. Oja, laatste tip: ook hier gaan 'kale' bekers zonder oren het beste. Succes ermee!
Bij Dano is het sinds deze week dat hij het zelfstandig kan. voor die tijd heb ik maanden lang zijn bekertje vastgehouden. Als hij aangaf dat hij drinken wilde hield ik de beker voor zijn neus, en kantelde hem niet. toen pakte hij de beker zelf en goot zo de inhoud over zijn schoot haha. maargoed spelenderwijs is hij het gaan leren samen met ons. gewoon voor zijn neus gezet en nu MAG ik niet eens meer de beker vast houden. haha