Veel moeite met ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Wie herkent het volgende en wat kun je eraan doen?

Ons meisje heeft erg veel moeite met haar ontlasting! Laatst had ze het behoorlijk 'stabiel', 1x in de 2 dagen, maar de laatste paar keer heeft ze het echt 1x in de 3 dagen. Als ze dan moet, moet ze zo hard drukken voordat ze echt ontlasting heeft gehad! Ze loopt dan vuurrood aan en moet heel erg hard drukken.
    Ze krijgt Nutrilon H.A. 1 te drinken met daarin Nutriton (Johannesbroodpitmeel). Ik heb me laten vertellen dat van het laatste juist heel dunne ontlasting van krijgt, maar ons meisje dus niet!
    Ik kreeg laatst de tip om de ontlasting 'op gang te brengen' met een thermometen, (als het ware toucheren), maar hier wil ik liever geen gebruik van maken elke keer! Het helpt trouwens wel, maar ik wil niet elke keer haar moeten toucheren, dat lijkt mij ook niet goed?!

2. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Mijn zoontje heeft dat ook heel erg gehad. Een paar drupjes olijfolie geven wil nog wel eens helpen.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

heb je eens gedacht aan omneo??

jayson poepte dat hij klein was 1 keer in de 3 dagen en dan ook moest ik met een termometer aan de gang zo zielig:(:(

na een aantal dagen aan de omneo ging het al een stuk beter! 2 weken erna was het perfect!

Soms kan de hardheid van het water er voor zorgen dat het obstipatie geeft

4. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ook erg veel moeite met ontlasting, Als ik niets doe maar 1xper week met veel moeite uiteraard, dus niet goed. Ik heb zakjes forlax, dat is een soort van laxeermiddel en zorgt ervoor dat de ontlasting zacht wordt.
    Dit werkt wel goed en ik vind het fijn om dit middel bij de hand te hebben.
    Is alleen verkrijgbaar via huisarts dus misschien vind je t te ver gaan om een 'medicijn' te gebruiken en is het ook niet nodig...ik ben ook een paar keer bij een osteopaat geweest, maar dat hielp niet bij mijn zoontje, vandaar dat ik wel erg blij ben met de forlax, hopelijk gaan zijn darmen gauw goed werken!
    Succes!

Deel Deze Pagina