Antibiotica. Hoe snel werkt het? Wanneer moet je koortsvrij zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Oma heeft hier een dubbele oorontsteking te pakken en waarschijnlijk een voorhoofdholteontsteking. Ze gebruikt nu vanaf vrijdag antibiotica, maar had vandaag nog steeds koorts (niet de hele dag, maar toch wel de middag). Kan dat of is zou dat al over moeten zijn?

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik zelf vind het persoonlijk wel lang duren.. ik heb zelf altijd als regel: 3 dagen koorts --> Dokter! :)

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    meestal merk je met een dag of 3 wel verbetering

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ze zegt wel wat verbetering te merken. Maar ligt eigenlijk nog wel de hele dag op de bank. Oma klaagt niet zo snel, dus we weten eigenlijk ook niet hoe veel last ze er van heeft. Hiervoor was ze al 4 weken niet lekker.

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoelang is de kuur dan die ze heeft, ze slikt nu al 5 dagen, dan mag je toch verwachtten dat de koorts afzakt.

Heb zelf vaak een voorhoofdholteontsteking gehad..... vaker zonder kuur dan met kuur omdat het volgens onze arts een virus is en geen bacterie, antibiotica schijnt dan niet te werken.
    Zelf ga ik dan vaak stomen om de troep los te krijgen.

Als ze morgen nog koorts heeft en niet meer verbetering ervaart zou ik toch even de huisarts informeren

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ze heeft dus al 4 weken koorts, op en af. Die kuur heeft ze gekregen voor de ooronsteking.
    Tja, afwachten nog maar. Oma is eigenwijs, en zal vast niet eerder bellen. Dus eigen verantwoordelijkheid. Ik was gewoon benieuwd of die koorts al eerder weg zou moeten zijn. Dat gevoel had ik zelf namelijk.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kuur duurt volgens mij 8 dagen.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    4 weken koorts is wel erg lang vind ik....koorts is toch een teken dat er iets niet in orde is.... hoop dat ze snel weer opknapt...Beterschap voor de eigenwijze oma ;)

Deel Deze Pagina