Een goede eisprong op CD8, kan dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beebiewens, 8 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Ik ben gezegend met 3 prachtige kinderen, maar koester nog de wens voor een 4e. We wilden daar eigenlijk in 2020 voor gaan toen ik 37 was, maar toen diende corona zich aan en hebben we het op de lange baan geschoven. Achteraf gezien heb ik daar ontzettend spijt van, nu ik me steeds meer realiseer dat ik eigenlijk gewoon te laat ben nu ik onlangs 40 ben geworden.

Ik had altijd al rommelige cycli en een te korte luteale fase, maar de afgelopen 2 jaar lijkt de folliculaire fase ook steeds korter te worden. In 2020 kwam mijn eisprong nog gemiddeld op dag 17, in 2021 en 2022 gemiddeld al op dag 11/12. Dat is op zich nog prima, maar na een miskraam afgelopen november is het drama: CD11 / CD9 / superkorte cyclus van 14 dagen waarin ik geen eisprong kon ontdekken / nu een (bijna) positieve ovulatietest op CD6.

In zo'n korte tijd kan er toch nooit een goede eicel rijpen? Betekent dit dat ik vervroegd in de overgang ben?

Om het allemaal nog erger te maken lijken de streepjes op mijn ovulatietesten nooit meer net zo donker te worden als de controlestreep. Ik vraag me dus soms af of ik überhaupt nog wel een eisprong krijg.. anderzijds was ik een paar maanden geleden wel echt zwanger dus toen moet er wel een eisprong geweest zijn (donkerste ovulatietest was toen op dag 18).

Ik kan nergens echt info vinden over hoe lang de folliculaire fase minimaal moet zijn, enkel de luteale fase. Iemand hier die inzichten of adviezen heeft?

2. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Dit zijn mijn ovulatietesten van de afgelopen dagen. Ik vrees, gebaseerd op mijn ervaringen van de afgelopen maanden, dat hij morgen alweer lichter wordt :(.

Bijgevoegde bestanden:

3. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    De afgelopen cyclus was supervaag. Ik bleef de hele tijd wat bruin bloedverlies houden en werd na 14 dagen gewoon alweer opnieuw ongesteld :cry:.

Hieronder mijn testen van 2 cycli geleden. Toen kwam de donkerste test op CD8 al.

Bijgevoegde bestanden:

4. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    En tot slot mijn testen van de cyclus waarin ik zwanger was. Zoals je ziet nergens een duidelijk positieve test, maar toch een eisprong gehad want zwanger. Dit zijn Sensitest testen, de Easy@Home die ik nu gebruik geven in ieder geval iets donkerdere streepjes maar nog steeds niet net zo donker als de controlestreep.

Ik ben even heel verdrietig want vrees dat het niets meer gaat worden zo :(.

Bijgevoegde bestanden:

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Als je zekerheid wilt zou ik even naar de huisarts gaan. Die kan dmv een bloedtest zien of je idd in de overgang zit en hoe ver je er in zit.

Op basis van je ovulatietesten en cycli gegevens zal niemand hier jou een zeker antwoord kunnen geven.

6. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Dat begrijp ik, ik heb wellicht teveel gegevens geplaatst. Mijn algemenere vraag is eigenlijk hoe lang de folliculaire fase minimaal moet zijn, ik dacht dat iemand hier dat wellicht zou weten. Op het internet kon ik er niks over vinden, wel heel veel over de lengte van de luteale fase maar niet over de folliculaire.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Ze zeggen niet korter dan 7, maar ik vind cd 8 persoonlijk ook erg vroeg.
    Je zou kunnen tempen om te kjken of je ei echt zo vroeg is.
    Kan je wat meer perspectief bieden.

Precious03 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina