Ik ben bij de ha geweest omdat ik lange cyclussen blijf houden het word niet minder, dmv van ovutesten weet ik dat ik een eisprong heb( als die betrouwbaar zijn tenminste) nu zei de ha dat ik eigenlijk te licht ben en dat hierdoor de hormoonhuishouding in de war kan raken en dat het daardoor kan zijn dat ik zo onregelmatig ben. Nu ben ik benieuwd of er hier dames zijn die dit weleens eerder gehoord of meegemaakt hebben? liefs
Yep, heb dat zeker al vaker gehoord. Wanneer je als vrouw te licht bent raakt je hormoonhuishouding verstoord. Niet voor niets dat anorexiapatiënten helemaal geen menstruatie meer hebben na verloop van tijd.
indigo bedankt voor je snelle antwoord dat van anorexiapatienten had ik nooit aan gedacht, zo erg is het bij mij gelukkig niet hoor!
He daar dat herken ik wel was ook altijd te licht maar ben flink aangekomen dus maar dat hoor je wel vaker ja. NU ben ik op normaal gewicht. Succes jennie72
Gelukkig maar! Ik hoop dat je snel zwanger mag raken en/of een paar kilootjes bij mag komen met het oog op een beebje
Ik was ook te licht en ik kreeg ook het advies - toen ik aan het einde van een huisartsenbezoek de laatste bestelling van de pil wilde doen - om wat aan te komen. Daar hoefde ik niets voor te doen. Toen ik stopte met roken ging ik van 54 kg naar 56 kg en na het stoppen van de pil zweef ik nu tussen de 59 en 60 kg bij een lengte van 1,75 m. Ben niet meer ziek, heb en gezond bekkie en heb zelfs een vetrandje. Mijn vriend vindt het heerlijk! Ga ook niet lijnen, dat komt erna wel weer...
wanneer ben je te licht dan? ik ben 1.70 en heb altijd op de 57 kg gezeten.. ik heb een poosje de pil gebruikt, kwam niks aan.. k kan ook eten wat ik wil en kom ook geen grammetjeaan... ik heb ook altijd hele lange cyclussen gehad.. was altijd en keer of 4-5 ongesteld per kjaar.. maar heb nooit van de ha gehoord dat ik te licht was ofzow..?
Niet menstrueren HOEFT natuurlijk niet door te laag lichaamsgewicht te komen. Maar het kan wel een belangrijke factor zijn. Een gezond gewicht (dus niet te licht of te zwaar) heeft een BMI tussen de 20 en 25.
Lijnen met het gewicht dat je nu hebt lijkt me ook niet echt gezond Pfff...ik wou dat ik 60 woog zeg! Ik ben ook 1.75 en weeg al jaren 56 kilo. Veels te weinig dus. Maar wat ik ook eet. D'r komt geen gram bij. Ik zou graag 64 willen wegen. Dat is het ideale gewicht voor deze lengte. Overigens...mijn cyclus is wel heel normaal. Altijd op de kop af 27 dagen. @ C1ndy...1.70 en 57 kilo. Das heel mooi. Niets te licht of te zwaar. Lekker houden zo. Dat je onregelmatige cycli's hebt zal waarschijnlijk ergens anders aan liggen.
Ik ben zelf ook aan de lichte kant (weeg nu net 50 kg.), en ik had hier ook wat vragen over. Dus ik heb hier op het forum bij de verloskundige een vraag aangekaart, of ik met mijn gewicht niet te licht ben en wel zwanger kan worden. Volgens haar was dat geen probleem, maar ik heb dan verder ook een mooie regelmatige cyclus. Maar ik kan me idd. voorstellen dat het je cyclus wel kan beinvloeden. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ht=gewicht
Ik was na de zwangerschap van mijn zoon als een gek gaan lijnen ( wat inhield dat ik eigenlijk niets at). Van 68 kilo ging ik binnen een paar maanden naar 52 kilo...ben 1.60 lang. En voor andere mensen van die lengte is dat soms acceptabel, maar bij mij was het echt te licht. Ik was een en al bot. En toen bleef mijn menstruatie een half jaar weg. Pas toen ik weer normaal ging eten kwam het op gang. Ik woog toen binnen een half jaar 72 kilo ( hehehe, jaja ben iemand van uitersten) En wat een normaal gewicht voor de een is, is voor de ander misschien te licht of te zwaar...zelfs bij dezelfde lengte.
Nee, lijnen is ook het verkeerde woord misschien.... ik bedoel eigenlijk opletten op mijn eten ik ben namelijk een erge snoepkont!
Ik ben ook te licht! Ik ben ongeveer 1.67 lang en weeg nu met bijna 12 weken zwangerschap 48 kg ! Dit is nu mijn tweede zwangerschap. (1ste mk) Ik ben in 4 rondes zwanger geraakt....
Ik heb altijd onder of 50kg gewogen ben 1.64 lang en super regelmatig ongesteld, na 2 rondes zwanger. En dat allemaal net na een prednisonkuur waarvan je dikker zou moeten worden. Weeg nu misschien net 53kg.
ik ben 1.80 en weeg nu 59 kilo ik woog een paar weken terug 62kg ben er toen 6kg afgevallen maar de helft is er al weer bij wat stress al niet met je lichaam kan doen he
als ik de verhalen zo lees hoeft het dus helemaal niet van je gewicht te komen om nog niet zwanger te raken alleen het kan dus wel zo zijn dat mijn cyclus hierdoor wat onregelmatig is nou ik eet genoeg dus daar ligt het niet aan we zullen het zien...bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
Ik heb jaren met 1,70 52kg gewogen. Mijn menstruatie en hormonen lagen continu overhoop. Eigenlijk was ik niet echt te licht maar als zoveelste oplossing met mijn huisarts besloten naar een dietiste te gaan en die heeft er 5 kg aan kunnen krijgen. Sindsdien heb ik nergens meer last van gehad. Heel maf, die paar kilo zorgde er gewoon voor dat mijn hormonen zich wat beter hielden...
Ik was ook toen ik 15 was veel te licht voor mijn lengte, 56 kilo bij 1.85 (leek nergens naar) Bij mij is mijn cyclus toen een paar maanden weggebleven, nadat ik een speciaal dieet had gevolgd en wat kilo's (ik dacht 7) was aangekomen kwam mijn cyclus ook weer op gang....