Hallo, Ik ben nu ruim 31 weken zwanger van ons 2e kindje en heb een vraag. Ik ben deze zwangerschap al vroeg begonnen met fysiotherapie omdat ik last heb van mijn bekken (bij de vorige zw niet). Het kindje ligt daardoor al erg laag, ik voel hem regelmatig achter mijn schaambot bewegen en als ik ga zitten lijkt het alsof ik ergens "bovenop" ga zitten. Vanacht werd ik wakker door een (oefen)wee, gelukkig zakte het vrij snel en viel ik weer in slaap. Maar vanmorgen merkte ik dat ik vrij veel slijm verloor. Het was doozichtig en wit en zelfs mijn onderbroek was voor een gedeelte nat geworden. Zouden dit al voortekenen kunnen zijn voor een vroege bevalling? Alvast bedankt! Robertha
hoi Robertha Op zich is het normaal dat je meer slijm verliest in de zwangerschap, door de hormonen zijn baarmoedermond en vagina rijk doorbloed en maak je meer slijm aan. Als je echter continue vocht verliest kan het vruchtwater zijn en moet je even contact opnemen met je verloskundige. Slijm en af en toe een oefenwee zijn geen tekenen van een naderende bevalling. Daarvoor moet je echt regelmatige weeën hebben. Bij twijfel of ongerustheid altijd je verloskundige bellen. Mirjam