Antibiotica naar binnen krijgen bij 4-jarige..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RoAn1981, 28 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter heeft door aan een aantal muggenbulten te krabben een behoorlijke bacteriële infectie opgelopen. Gevolg: vreselijke wonden. De dokter heeft antibiotica-zalf voorgeschreven en antibiotica in de vorm van een drankje. En dat drankje is uiteraard ontzettend vies. We hebben vanochtend ruim 1,5 in de clinch met dochter gelegen om het drankje naar binnen te krijgen maar het is niet gelukt. Mengen door siroop, op een lepel met appelstroop, omkopen met snoepjes of cadeautjes, met dwang in de mond spuiten met een spuitje; niets werkt. Ze spuugt het linea recta uit. Ze moet het 2x daags hebben, 4 ml, dus zoveel is het niet. Maar het lukt gewoon niet. Wie heeft de gouden tip? Ik word wanhopig..

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Eh gewoon uitleggen dat het moet en anders straffen? Met vier moet dat echt wel lukken.

Hier poosje terug met twee jarige dochter gehad. Zij ging in de houdgreep, ik spoot het achter in haar mond en deed vervolgens m'n hand over haar mond heen, net zo lang tot ze het doorgeslikt had.
    Absoluut niet leuk, maar het was heel belangrijk dat ze de antibiotica binnen kreeg.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Heb je het zelf al eens geproefd? Ik begrijp oprecht niet waarom je pcm en vitamines in de meest zoete smaakjes kunt krijgen maar een noodzakelijk ab kuurtje te goor voor woorden is. Met twee mensen proberen dat drankje binnen te krijgen is een manier... misschien wel de enige. Straffen zou ik niet doen, begrijp het nut daarvan niet als je een kind sowieso moet dwingen iets walgelijks in te nemen. En zwaar verdunnen door een smoothie of een bord pap? Wij hebben hier zo een driedaagse preventieve kuur wel binnen gekregen, tot hij de laatste dag zag dat het door de pap ging... die laatste dag is het dus ook niet gelukt en we hadden afgepast meegekregen dus toen was het op.
    Sterkte!

4. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier ooit gehad en ging er gewoon in met een toetje, geloof gewoon chocoladevla. Ging prima. Of misschien door iets als een danoontje of 'speciaal' toetje.
    En 's ochtends dacht ik door iets als taksi, ik denk gewoon iets wat van zichzelf al echt een hele zoete smaak heeft, dat is denk ik de beste manier om die smaak een beetje beter te krijgen.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.429
    10.357
    113
    Wat vervelend! Misschien in een pakje drinken spuiten dan ziet ze niet dat het anders is. Hopelijk komt de smaak niet teveel naar voren.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het smaakt ook echt ranzig. Mijn dochter kreeg echt een paniekaanval ervan. Uiteindelijk hebben we het zo afgesproken dat ik het ook een lepel deed en in m'n andere hand een beker limonade. Ze nam dan een klein hapje antibiotica en gelijk een slok drinken erachter aan. Net zolang tot de lepel leeg was.

Als je het er echt niet in krijgt, neem dan wel contact op met je huisarts.

7. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Dit, onze zoon moest 3 maal daags 10 dagen lang. Vanaf de derde dag leegde hij het spuitje zelf ik zijn mond. Doordat we eerst bovenstaande deden had hij echt wel door dat het toch echt ging gebeuren en koos eieren voor zijn geld...

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier helaas het afgelopen jaar meerdere kuren gehad. Wat bij onze dochter goed hielp (toen 3) uitleggen waarom ze het kreeg en dat als ze het niet inneemt ze nog zieker wordt en in het ziekenhuis moet slapen.
    Ook maakten we een soort aftelkalender. Na iedere keer innemen een sticker plakken halverwege een klein kado. En als de fles leeg was kreeg ze weer een kado.
    Misschien scheelt het dat ze helaas vanaf kleins af al regelmatig medicijnen moest hebben. Voor een zetpil gaat ze ook netjes liggen, want ze weet dat het echt helpt om beter te worden. En ondanks dat ze heel weinig eten en drinken lust krijgen we zo de drankjes tot nu toe zonder strijd naar binnen. Was dat met eten ook maar zo

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje had laatst antibiotica vanwege een tekenbeet. Het was echt heel vies, ik heb t geproefd.
    Ik heb uitgelegd dat het echt moet en waarom. En dan liet ik het aan hem hoe we het gingen doen.
    Dat werd dus een lepel ab en dan direct er achteraan mierzoete limo.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.631
    2.405
    113
    eens met boommm dat je met vier dit wel moet kunnen uitleggen. straffen zou ik niet zo snel doen, maar wel beetje druk erop. belonen met als je het op hebt krijg je.... (iets wat ze leuk of lekker vinden).
    overigens vonden mijn kinderen altijd de ab wel lekker

11. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Mijn oudste had vorig jaar ook ab toen ze 4 was.
    Idd uitgelegd en zelf laten doen. Dat zelf doen vond ze zo stoer dat het zonder problemen ging.

Ze deed het met een spuitje.

Mijn jongste krijgt dagelijks ab maar die weet niet anders dan dat ze dat krijgt dus die heeft er geen problemen mee.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Misschien niet heel pedagogisch verantwoord, maar hier hebben we haar toen omgekocht met snoepjes na de AB.
    Al lag het wel aan welke AB ze had. Met amoxicilline was het geen probleem, maar met nitrofurantoine wel, maar die is ook wel echt heel vies. Wij mochten het trouwens niet ergens doorheen doen van de apotheek.

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Bij ons was het spuitje uitkomst. Wij kregen het er ook niet in, de gastouder wel! Die ging met alle kindjes oefenen. Ieder zo'n spuitje en dan eerst met water oefenen. En toen kreeg J de ab in zijn spuitje en dat ging er zo in!
    Daarna werkte dat thuis ook.

Deel Deze Pagina