We zijn bezig met onze eerste IVF behandeling. Afgelopen zaterdag terugplaatsing gehad en nu dus in die o zo spannende wachtweken. Ik heb al mijn hele leven last van periodes met spanning. Emotioneel kan ik ze eigenlijk meestal goed handelen maar het moet er ergens uit dus dan maar lichamelijk. Hartkloppingen, knoop in m'n maag/maagpijn, enorm gespannen en gejaagd gevoel. Dan heb ik ook moeite met slapen. Vaak neem ik dan een keer een slaappil om de vicieuze cirkel te doorbreken of slik ik tijdelijk valdispert of melatonine. Prima. Hoort bij me. Maar nu was ik dus eigenlijk die hele IVF behandeling heel chill tot afgelopen woensdag. Toen kwam er een once in a lifetime opportunity voorbij waar ik geen nee op kon zeggen (voor mezelf maar ook voor anderen) maar dat was iets wat ik heel heel spannend vond. En sindsdien ben ik dus helemaal uit balans. Heb afgelopen 2 nachten 4/5 uur geslapen. Ik kom eerst al heel moeilijk in slaap en ben achterlijk vroeg wakker en kom dan ook niet meer in slaap. En maar malen. Dat ik bang ben dat dit niet heel goed is voor een eventuele innesteling en of beginnende zwangerschap helpt natuurlijk niet. Ik ben in het verleden weleens bij iemand geweest en heb ontspanningsoefeningen gekregen maar in dit soort extreme omstandigheden helpt dat voor geen meter. Wie herkent dit? Tips? Werd je ondanks de lichamelijke spanning toch zwanger?
Hoi, ik heb geen tips voor je. Maar je kan natuurlijk zwanger worden als je weinig slaapt en gespannen bent. Een ivf behandeling zonder spanning kan ook niet, iedereen die een derde behandeling doet (de laatste) weet dat deze toekomstbepalend is. Dus met spanning kan je ook zwanger worden. Veel succes en over een week weet je meer, nog zeven lange dagen.
een heel enkele keer kan het zijn dat je zoveel stress hebt dat de eisprong wordt geblokkeerd. heeft iets met hormonen te maken, weet het niet precies maar vertelde de gyn me. in jouw geval is dat anders dus maak je geen zorgen! voor het slapen: Sleepzzz melatonine werkt heel goed! verkrijgbaar bij kruidvat.
Hier helpt het om van me af te schrijven als ik lig te malen in bed. Verder heb ik leren mediteren, maar heel af en toe zie in ook snachts elk uur op de klok. Vermoeiend en geeft nog meer stress de volgende dag omdat je voor je gevoel dan echt! MOET slapen. Misschien overdag een tukje doen om de vicieuze cirkel te doorbreken?
Een hele handige app die erg rustgevend is op de playstore van android. Relax melodies : Sleep & Yoga (Gebruik er oordopjes bij en zet voor de rest ALLES uit zoals huistelefoon/ televisie/ licht kortom ALLES) Ik had paar weken geleden een grote schok gekregen door een gebeurtenis en was helemaal van slag. Ik sliep nauwelijks en door middel van deze app kalmeerde ik een stuk beter. Er zijn ook genoeg apps die je slaap bij houden en aangeven of je nog extra moet gaan slapen enzovoort. Verder wens ik je heel veel sterkte
Tip: lavendel druppels kopen met een speciaal geurverspreider naast je bed als je gaat slapen, verkopen ze bij alternatieve winkels en de tuinen. Ik gebruik het vaak als ik nachten slecht heb geslapen en het werkt goed, of oordopjes dan hoor je alleen je eigen rest geven de hart (as je niet stresst) succes in deze spannende tijd!
Ik heb (in spannende tijden) dezelfde klachten als jij... Laatst ook met (in)slaapproblemen naar de ha gegaan en die adviseerde me het volgende: Geen spannende dingen meer lezen/kijken/doen vlak voor je gaat slapen. Energie-inname na 20.00 uur beperken, melatonine (1,5 mg) slikken. Lekker een niet te spannend boek lezen in bed etc... Over het zwanger raken in spannende tijden: Ja, dat kan prima. Ik heb ook een hele tijd in het MMM gezeten en elke maand maande ik mezelf het rustig aan te doen op de 'cruciale momenten'.. Uiteindelijk werd ons verteld dat we ws nooit een kindje van onszelf zouden krijgen, ik maakte nl. te weinig baarmoederslijmvlies aan. Een natuurlijk genezer vertelde mij dat dit kwam omdat ik mezelf door de stress verzuurde. Ok... Ik was klaar met alles MMM, de paniekaanvallen, de hartkloppingen etc. Dus wij wilden even een jaar helemaal niets (geen hormonen, geen behandelingen, niet zwanger proberen te worden en weer even wij worden). Na een maand of 2 moest ik voor het werk een week naar een beurs in het buitenland (net tijdens mijn vruchtbare dagen). Een dag voor vertrek naar huis kreeg ik te horen dat ik in een voor mij onbekende auto die 600 km naar huis moest rijden (terwijl ik normaal alleen voor woon/werkverkeer in de auto zit). Dus ik kneep m nogal (slecht geslapen, hartkloppingen, paniekaanvallen). Maar dit is uiteindelijk wel de dag geweest dat ik spontaan zwanger ben geworden.. Dus ja, het kan allemaal