antibiotica pil en menstruatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door marilouise, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Vorige week manadag antibiotica gehad, ze zei a;l hij werkt niet goed meer de pil en dit duurt tot 2 weken n het einde van de antibioticakuur, ik heb wel mijn pil doorgeslikt, was eigenlijk pas in week 1 maar nu werd ik eigenlijk gewoon ongesteld sinds 2 dagen, en vergat ik de pil 1 keer, dus heb hem nu maar weggedaan, en start ik gewoon volgende week met een nieuwe strip.
    hoelang heeft dit nou nog werking op de betrouwbaarheid

2. Within

Within Niet meer actief

Welke antibiotica heb je geslikt? Niet alle AB hebben invloed op de pil.. die ik altijd krijg in ieder geval niet.

Hoever in je pilstrip was je? en hoeveel AB moet je nog?

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik ben nu bij mijn moeder, dus weet de naam niet antibiotica is op en er werd nadrukkelijk bij gezegd is absoluut niet veilig, ik zal in 1e week nu dus 2e week ruim ben nu gestopt met deze strip ze zeiden 3 weken iet veilig door antibiotica en ben hem ook nog vergeten in wek 2

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als ik het goed heb, ben je 7 dagen na het beginnen van een nieuwe strip veilig. Dus als je dan geen AB meer hebt, zou ik die termijn aanhouden.

5. Within

Within Niet meer actief

Je had beter in de 3e week kunnen stoppen, dan had je gewoon veilig geweest na je stopweek.
    De AB hebben nu op de volgende strip geen invloed meer, dus dan gelden de regels voor als je voor het eerst begint

1e-2e dag van je menstruatie: meteen veilig
    3e - laatste dag van je menstruatie - veilig na 7 dagen slikken
    overige dagen - pas na een hele strip+stopweek veilig

6. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik zou de komende tijd gewoon een condoom gebruiken.
    Dan weet je zeker dat het veilig is.
    Even je ongi afwachten, optijd weer met de pil beginnen en je mag er vanuit gaan dat de pil weer veilig is.

Deel Deze Pagina