dilemma

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door oxbow, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier een dilemma.

Ik kan niet tegen hormonen, want met de gewone pil krijg ik zware migraine.
    Ook tijdens m'n eisprong en begin menstruatie krijg ik migraineaanvalletjes.

Nu ben ik begonnen met de minipil cerazette, maar ik krijg net als de keer dat ik hem slikte tussen de oudste en de middelste, allemaal klachten, zoals misselijkheid, zere borsten, depri en een laag libido

Nu wil ik een vierde maar mijn man niet en in principe laten we het bij onze 3 kindertjes, maar de stap voor sterrelisatie zie ik niet zitten.
    Met condoomgebruik is er een kans dat ik zwnager raak, want ik weet hoe we zijn met die dingen.

Ik wil zeker voorlopig niet zwanger worden, omdat ik 3 kinderen in 4,5 jaar tijd wel even genoeg vind en mijn laatste zwangerschap best wel zwaar was en ik nog last van mijn bekken heb.

Ik zit nu gewoon in dubio, ik durf niet te stoppen met depil, maar bener eigenlijk helemaal klaar met de pil.

Mijn man wil zich wel laten helpen, en heeft al een keer een gesprek gehad, maar ik vind die stap te groot.

Wat zouden jullie doen in mijn geval.
    Want het is of een definitief iets, of de pil blijven slikken of condoomsgebruiken met het risico op.

Mirena en koeprspiraaltjes zijn hier ook geen optie, want mirena zitten ook hormonen in en ik ben klaar met hormonen en koper vind er wel bevruchting plaats en geen innestelling en daar heb ik moeite mee.

2. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Condooms en de koperspiraal zijn de enigste betrouwbare anticonceptie zonder hormonen. Waarom neem je geen koperspiraal in combinatie met condooms? Als het condoom dan een keer mis gaat, heb je de koperspiraal nog. Wel inderdaad dan een kleine kans op bevruchting zonder innesteling.

Een Mirena spiraal kan ook hoofdpijn geven net als alle andere hormonale anticonceptiva.

En wat vind je van een prikpil (alleen progestageen), elke 3 maanden een prik in je bil? Ik ken mensen die hoofdpijn kregen van de pil en niet met de prikpil. Bijwerkingen zijn: irregulair bloedverlies (mn eerste maanden) en nadeel (voor jou ws niet) dat als je zwanger wil worden dat gemiddeld 9 maanden na de laatste prik je pas weer vruchtbaar bent.

Helaas is het ultieme anticonceptiemiddel nog niet uitgevonden...

Ben benieuwd wat je gaat kiezen.

3. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Hai, ik herken je verhaal wel. Ik kan alleen tegen de diane pil en die is zwaar. daar ben ik ook klaar mee. ik heb ook hele zere borsten, last van mijn darmen etc. maar bij alll die andere wordt ik zo misselijk. ik heb de nuvaring nu een maand gebruikt en die bevalt prima. nergens last van, behalve dat hij bij mij niet blijft zitten en ik nu dus zelf weer een knoop door moet hakken. Of niks, of de diane weer. Spiraaltje is een geen optie op dit moment. Ik zou de nuvaring eens proberen. 20 euro voor 3 ringen. Je brengt het in als een tampon en je laat het 3 weken zitten, dan heb je gewoon een stopweek. voordeel is dat je hormonen in je vagina worden afgescheiden naar je baarmoeder en dus nauwelijks iets in je lijf komt. Succes! Ps bij niks had ik ook zo n last van mijn eisprong en migraine (ineens na mijn bevalling) tijdens menstruatie. Vreselijk!

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Helaas kan de nuvaring voorlopig niet, want ik geef nog borstvoeding en zie dat voorlopig niet veranderen aangezien ons mannetje geen fles wil.
    De nuvaring mag niet met bv samen.

Maar we hebben besloten de pil aan de kant te gooien en dan maar condooms en eventueel toch op korte termijn een sterilisatie bij mijn man.
    Ik krijg geen verwijzing van mijn huisarts daarvoor omdat ik nog een kidenrwens heb.

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik dacht toch aan koperspiraal....

ik had er ook n beetje moeite mee dat er dan wel een bevruchtig kan plaatsvinden, maar toen vertelde zowel de vk als de ha dat het koper vd spiraal het zaad beinvloed zodat het niet meer goed functioneert (weet niet meer precies hoe t zit, maar de kans op een bevruchting is daardoor heel erg laag iig). Dit stond ook in de bijsluiter vd koperspiraal.

suc6 met je keuze iig

Deel Deze Pagina