Antibiotica tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beertje09, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    of gewoon ze zoutoplossingsspray voor babies pakken dat werkt een beetje hetzelfde als spoelen is alleen wat makkelijker...

2. Miranda77

Miranda77 Actief lid

4 mei 2006
    147
    0
    0
    begeleidster verst. gehandicapten
    Friesland
    Hoi Beertje,

Ik gebruik momenteel Amoxicciline voor bijholte en voorhoofdholte ontsteking, dit mag gebruikt worden als je zwanger bent want ik heb de HA ernaar gevraagd(omdak ik al een paar dagen over tijd was) en het staat in de bijsluiter.
    Nadeel is wel dat ik er erg misselijk van ben kan natuurlijk ook door de zwangerschap zijn maar dat merk ik volgende week wel als mijn kuurtje penicilline is afgelopen.

Suc6!

Liefs Miranda

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb dezelfde AB gekregen als jij Miranda, ook Amoxicilline, 3 maal daags 1 tablet, kuur afmaken van 20 stuks.

@IMD, weet jij welke ik moet kopen, heb je er een foto van misschien of iets dergelijks, en mag ik dat dan wel ivm een voorhoofdholteontsteking?

@Zogelukkig, dus jij zegt omdat ik dus echt helemaal verstopt zit beter niet kan snuiven (zout opgelost in water)?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jep. Bij voorhoofdholte-ontsteking is de prut dus gaan ontsteken en zit moervast in je hoofd. Als je "slechts" vol zit met groen/geel snot bovenin je neus dan kan je dat los maken door te stomen. Nu moet de ab zijn werk gaan doen en de ontsteking weg nemen. Als je heel hard opsnuift, krijg je wsl ook meer hoofdpijn.

Je mag dus gewoon een week een neusspray met Xylometazoline gebruiken.
    Die met fysiologisch zout heten vaak kinderneussprays. het staat er duidelijk op.
    Je kan ook naar de reformzaak gaan voor een neusspray, die hebben er meerdere op basis van plantjes. Bijv. Weleda, Vogel, VSM enz.

Deel Deze Pagina