Rust vinden om te slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter is nogal druk en komt daardoor erg moeilijk in slaap de laatste tijd. Vooral 's avonds is een drama, dan is iedereen natuurlijk ook moe van de hele dag, maar ook overdag duurt het echt minstens 20 minuten voordat ze eindelijk niet meer steeds omdraait, gaat spelen, ligt te huilen en rommelen in bed, en dan valt ze meestal zo binnen 5 minuten wel in slaap. Soms ben ik 3 kwartier bezig voordat ze daarna een half uurtje slaapt (ze maakt korte slaapjes).

Misschien had ik haar als kleine baby moeten inbakeren, maar goed, nu kan ik daar niet meer mee beginnen en ze blijft gewoon erg druk. Ik leg haar op bed zodra ze moe is, leg haar (zo goed als dat lukt) vrij vast in haar bedje met een omgevouwen strook laken onder het matras door over haar heen. Dit hield haar tegen als ze wilde omdraaien, maar inmiddels niet meer. Daar overheen een dekentje, wat ook goed ingestopt is. Ook ligt ze in een slaapzakje.

We hebben een slaapmuziekje, een vast ritueel, ik loop regelmatig terug om haar op haar rug te draaien en goed in te stoppen en haar speen te geven, maar probeer dat ook zo rustig mogelijk te doen. Maar goed, ze blijft een bezige bij. Soms laat ik haar langer doorspelen om te wachten tot ze echt moe is, maar dit helpt ook lang niet altijd.

Vaak ligt ze in bed te huilen omdat ze zo moe is, maar er zit een innerlijke drive waardoor ze zich steeds weer omdraait, gaat zitten, en ligt te spelen met haar beddegoed.

Iemand de tip voor ons? Ik vind het zo sneu en word er zelf ook een beetje moe van...

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi Hoi,

Tiues doet dat ook, en heeft zoals je weet heel lang ingebakerd geslapen. hij slaapt nu met zijn armen in zijn slaapzak ipv in de mouwen, anders vindt hij zijn rust ook niet. we stoppen zijn slaapzak in aan de achterkant van het bed, zodat hij niet kan draaien enzo.

en misschien wat minder vaak teruglopen? ik leg Ties in bed, laat hem uitrazen/ uitbrabbelen/ uitspelen en ga dan 1x terug om zijn speen terug te geven en het muziekje weer aan te zetten.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Waarom terug draaien?
    Ons zoontje sliep ook ingebakerd en vanaf dat hij op zn buik ging draaien mocht dat niet meer, maar vanaf datzelfde moment draaide hij dus ook op zn buik om te slapen. Doodeng vond ik het in het begin, maar inmiddels slaaptie niet anders! Misschien geldt dat voor jouw dochter ook? Kijk eens wat er gebeurt als je er niet steeds heen loopt om terug te draaien. Misschien slaapt ze dan wel zo?

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Instoppen gaat denk ik niet werken, aangezien ze ook gewoon door haar laken en deken rolt (en die zitten echt behoorlijk strak!). Armen in de slaapzak is nog een optie, maar ik denk dat ze dan errug boos gaat worden.

Zou je hem dan gewoon laten huilen? Want het is hier: in bed leggen, dan hoor ik 5 minuten gebrabbel (draait dus om), gaat ze huilen, leg ik haar terug, weer 5 minuten gebrabbel (draait weer om), gaat ze weer huilen, etc. Dan zou ik haar dus moeten laten huilen op haar buik, terwijl ze echt nog nooit op haar buik heeft geslapen dus dat wss niet gaat doen...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje draait zich dus ook op zn buik en slaapt dan met zn hoofdje naar opzij. We hebben een aerosleepmatrasje waar hij eventueel doorheen zou kunnen ademhalen als hij het toch lekker vindt om op zn neus te liggen;).
    Ik denk echt dat je haar wakker houdt door haar steeds terug te draaien.
    Ik zou gewoon eens proberen haar op bed te leggen en gewoon weg te lopen. niet luisteren of om het hoekje kijken, maar gewoon naar een andere verdieping oid. en desnoods na een kwartier of half uur pas gaan kijken.

6. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje is tegenwoordig precies zoals jij beschrijft!

Zolang die gezellig klinkt (gebrabbel, gedraai enz) laat ik hem maar gaan. Soms duurt dit een kwartier. Als ie echt moe wordt en begint te jammeren loop ik het kamertje binnen, speentje erin, muziekje aan, Aldin opnieuw strak instoppen.
    Meestal is ie meteen vertrokken.

Als ie daarna echt gaat huilen dan ga ik met mijn hoofd op zijn wang liggen en zijn armpjes goed vasthouden en zachtjes voor hem zingen. Hier wordt ie snel heel rustig van.

Maar het bovenstaande werkt pas als ik hem heb laten uitspelen in bed ;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben het met druif eens, pas later gaan kijken. Julia zal toch zelf haar manier moeten vinden om te slapen. en even laten huilen werkt hier zo verschrikkelijk goed!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hmm, ik weet het nog niet. Ik heb echt het idee dat ze huilt omdat ze moe is van het spelen, maar ze niet goed weet hoe ze op haar buik moet gaan slapen... Ik vind het verder niet eng ofzo, als ze op haar buik zou slapen, maar ze steunt gewoon altijd op haar armen. Ze weet voor m'n gevoel ook niet beter.

Ze kan trouwens wel terugdraaien hoor, maar volgens mij is ze daar dan te moe voor, of ze heeft zich vastgewurmd tegen de zijkant aan... Hoe doen jullie dat dan als ze echt overstuur raakt? Terug, recht leggen, maar wel op de buik laten?

Ik ga het toch straks eens proberen...

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jullie zijn geweldig!! Ik had er een hard hoofd in, omdat ze nog nooit op haar buik heeft geslapen, maar toen ze ging huilen heb ik haar hoofdje lekker neergelegd, speen in d'r mond en ze sliep binnen 10 minuten!!!!

Thanks thanks thanks!!!! :D:D

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat goed!! Zie je wel?! Tis even eng (vond ik), maar blijkbaar vindt ze het, net als mijn zoontje, gewoon erg prettig en ontspannen!

Deel Deze Pagina