Hai dames, Mijn dochtertje had vorige week donderdag ineens een bultje op haar been. Ik dacht aan een muggenbult. We hadden lekker gefietst overdag en 's avonds een rondje gewandeld. Nu ziet het bultje er ineens vandaag zo uit als op de foto. Heel vreemd... ze zit er niet aan te krabben, toch lijkt het een donker vlekje te zijn geworden. Wat doe ik hiermee? Is er iets dat ik erop kan smeren zodat het wegtrekt? Alvast bedankt! Bekijk bijlage 508300
Het lijkt mijn eerlijk gezegd dat het niet van een teek is. Ik denk toch een muggenbeet, mijn zoontje had er laatst ook een en dat was ook rood er omheen.
Ik denk idd aan een reactie van een muggenbult (ook al is ie al van even geleden). Mijn zoon is vorige week (voor het eerst) geprikt door een mug. Die bult is zeker een week blijven zitten en nu nog zit er een klein bultje. Vooral de eerste keren kan het lichaam daar best een flinke reactie op geven.
Dit had onze oudste vorige week ook. Na een dag werd het een soort blauwe plek. Heel vreemd. Maar hij lijkt er verder geen last van te hebben.
Zo zien de muggenbulten van mijn dochter er ook uit, komt een rode vlek om de bult heen die best fel kan zijn. Trok bij haar vanzelf weer weg
Ah dank jullie!! Nee teek is het niet. Het was in het begin echt gewoon een muggenbult.. Alleen nu is het dik en rood geworden. Het is echt een rode vlek, geen kring zoals bij een teek. Heb bij het Kruidvat Prikweg gehaald. Hopelijk trekt het snel weg
Hier zien de muggenbulten er bij dochter ook zo uit. Ze heeft het weleens heel extreem gehad en daar smeerde ik wat hormoonzalf op om de ontstekingsreactie te minderen. Als het vochtig wordt wel even de huisarts vragen voor een antibioticazalfje. Nestosyl is ook prettig om te gebruiken.
Mijn dochtertje had afgelopen weekend ook zulke plekken en zo groot en rood,ik denk dat t een muggenbult is,mijn meisje had er wel jeuk aan en denk dat ze extreem reageert op de muggensteken net als ik en mijn zoontje... Ze schijnen ook met extreem veel te zijn deze zomer,een muggenplaag,ik heb haar ingesmeerd met after bite en dat hielp wel,nu nog kleine rode steek puntjes
Nee we hebben geen huisdieren. Ik heb nu Prikweg gekocht en gesmeerd. Het is gelukkig al een stuk minder rood en dik. Nu zit er eigenlijk alleen nog een klein rood bultje.