Ik heb nu een paar dagen flink last van mn oor en keel. Ik vermoed een beginnende oorontsteking. Als het morgen erger is geworden denk ik eraan om naar de HA te gaan. Nu geef ik BV en wil dat ook echt blijven doen, ook mocht ik aan de anti-biotica moeten. Is er ergens een lijst van soorten die je mag gebruiken bij BV?? (er vanuit gaande dat ik een domme arts heb die er geen verstand van heeft) Ik heb namelijk al vaak gelezen dat artsen willen dat je gaan stoppen met BV omdat het (onterecht) niet met AB zou mogen. Ik wil me graag goed voorbereiden, dus als iemand tips heeft, graag!
Als jij gewoon aangeeft bij je ha dat je bv geeft dan is antibiotica geen probleem! Er zijn genoeg soorten die je mag hebben. Je arts zal in zijn computer invoeren dat je bv geeft en de computer geeft automatisch aan of je een bepaald soort antibiotica wel of niet mag hebben. Daar hoef je jezelf dus echt niet druk over te maken. Wel moet je er rekening mee houden dat men tegenwoordig afwachtender is met het geven van antibiotica bij oorontsteking, dat heeft niets te maken of je nu wel of geen bv geeft. Men wil het tegenwoordig eerst een week aankijken, vaak zijn de klachten erna verdwenen, met antibiotica is uit studies gebleven dat de klachten evenlang duren, een enkele keer een dag korter. Maar je schrijft dat je al enkele dagen last hebt, en ook van je keel dus even laten zien bij je ha kan denk geen kwaad. Beterschap in elk geval!
Ik zou zeggen; doe een uienverband om je oor, eet even helemaal geen suiker meer, haal kruidenthee en verse gember en ziek het gewoon even uit! Een heel goed natuurlijk antibiotica is "propolis", iets gemaakt door bijen. Kan je vast bij het reformhuis krijgen. Als je daar mee gorgelt, kom je echt ook een heel eind! Of gorgelen met tea tree olie verdund in water. Je hoeft echt niet meteen voor elk keelpijntje een antibiotica kuur te halen! Funest voor de weerstand van de mens! Tenzij je natuurlijk vergaat van de keelpijn en niet meer kan slikken of een vergevorderde angina hebt, maar dat klinkt niet zo uit je berichtje, of wel? Sterkte!
Ik heb momenteel een keelontsteking en ik neem ook gewoon antibiotica, kan helemaal geen kwaad voor je kindje aangezien er maar een heel klein deeltje naar je baby'tje gaat. Ik neem nu Amoxicilline. Beterschap!
Op borstvoeding.com kun je een goede lijst vinden. Ik heb laatst ook AB geslikt voor een urineweginfectie, zonder problemen!