Ene borst voller dan de ander

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Twixie, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hoi Heidi,

Ik zit met twee vragen en hoop dat jij me hierbij kan helpen :)

Te weinig melk is niet leuk, maar teveel is ook niet leuk. Voor de voedingen haalde ik de druk van mijn borsten af, omdat mijn zoontje anders om de minuut losliet en ik hem zo wel 10 keer moest aanleggen. Dit is frustrerend voor ons beide.
    Nu zie ik dat er een groot verschil in zit tussen de grootte van mijn borsten. De rechter borst zit veel voller dan de linker. Hij laat ook steeds los bij de (volle) rechter borst. Sinds een dag of 3 heb ik erg veel pijn aan mijn linkertepel, dus die kolf ik en geef dat met een flesje als ik merk dat hij nog niet genoeg heeft gedronken aan de rechterborst. De linker voelt wat leeg aan.

Kan ik alleen mijn rechterborst aanbieden of is het beter als ik de linker ook aanbied?

En wat betreft het afbouwen, bij de eerste voeding die ik afbouwde, kreeg ik stuwingen. Deze masseerde ik weg onder de douche en dat hielp enorm, maar als ik bij het afbouwen van de volgende voedingen geen stuwingen heb, want ik bouw nu de tweede voeding af en heb hier geen last van, alleen last van een overvolle borst.

Kan ik de voedingen die volgen eerder afbouwen? Dus zeg maar met 3-4 dagen mits mijn borsten dit toelaten?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, kijk maar wat je lichaam nodig heeft, maar houd wel die 3-4 dagen minimaal aan. Overvolle borsten kunnen ook vervelende klachten geven, geef je lichaam de tijd.

Succes!

Deel Deze Pagina