Hoi meiden, Heeft iemand ervaring met de antibiotica Erythrocin 500 mg NEO? heb deze gekregen omdat ik in 3 weken tijd 2x een blaasontsteking heb gekregen/ Ben 36+2
Voor zover ik kan zien mag deze tijdens de zwangerschap. Weet je apotheek dat je zwanger bent? Heb je dat expliciet benoemd? Is je urine trouwens op kweek gezet? En naar het lab? Dit is namelijk verplicht als je vaker dan twee maal een blaasontsteking krijgt tijdens de zwangerschap ivm de GBS-bacterie. Welke antibiotica had je eerst?
Ik begrijp trouwens niet waarom je geen amoxiciline met clavulaanzuur hebt gekregen. Dit is een breedspectrum antibiotica en dood dus veel bacteriën en kan zeker weten zonder gevaar gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Tenzij je hier natuurlijk allergisch voor bent....
Ja hij is op kweek gezet. Heb nog nooit 1 blaasontsteking gehad en nu 2x pfff. De amoxciline kan ik niet verdragen. Begin al te spugen als ik eraan denk deze te krijgen haha. Wouden me deze wel eerst geven.
Ik heb erytromycine tijdens mijn zwangerschap gehad. Dit omdat ik gbs positief ben en een allergisch voor penicilline ben. Tijdens mijn zwangerschap 1 wkn tabletten geslikt (met ongeveer 24 wkn) en tijdens de bevalling 2 x een gift via het infuus. De antibiotica was door de gynaecoloog voorgeschreven.
Hmm, interessant. Ik heb de afgelopen 6 weken 4 keer amoxicilline (met clavulaanzuur) en 1 keer furabid gehad, maar het wil maar niet weg gaan. Mij werd eigenlijk verteld dat er geen andere opties zijn en ik dus pech heb, maar blijkbaar zijn die er dus wel. Ik ga eens bij mijn uroloog navragen. Succes met de blaasontsteking!
Ik heb nu monuril voorgeschreven gekregen en het schijnt heel goed te zijn, heb hem pas gisteren ingenomen, dus kan je er nog niets over vertellen, maar ik hoor er veel positieve verhalen over (ondanks dat de bijsluiter zegt dat je het gedurende zwangerschap niet mag nemen). Kun je deze misschien ook bij de uroloog navragen. suc6!
Bedankt voor de tip! Die kuur heb ik inderdaad wel eens gehad voor de zwangerschap, bij mij hielp het ook goed. Er zijn blijkbaar dus toch nog een hoop mogelijkheden. Jij ook succes!
Beste voor een urineweginfectie is volgens mijn nitrofurantoine, (ofwel furabid) die pakt specifiek de bacterieen aan die de blaasontsteking vaak veroorzaken.
Deze hielp bij mij onvoldoende. Bij de vierde keer een breedspectrum antibiotica voorgeschreven gekregen door de gyn en ben nu eindelijk al langere tijd van mijn klachten af.