Heei allemaal Ik had een blaasontsteking en kreeg hiervoor een kuur. Deze heb ik maar een dag gebruikt omdat ik er door moest overgeven en er ziek van werd. Maar werkt de pil al na 1 dag antibiotica niet meer of maakt dat niet uit?
Zoals ik het weet kan door het overgeven de pil nu niet meer betrouwbaar zijn. Dus antibiotica zelf heeft geen invloed, maar zo'n bijwerking zorgt dat je niet genoeg hormonen van de pil in je lijf houdt.
Hmm okeej maar een vergete pilletje is niet erg. Haha daarom stopte ik ook met de kuur. Bang dat ik nog meer zou overgeve
Heb je wel contact opgenomen met de huisarts over dat je moet overgeven van de kuur? Want het is niet goed om te stoppen met een kuur zonder een vervanging te nemen. Zo werk je resistentie tegen bepaalde antibiotica in de hand. En vwb je vraag, als je binnen een paar uur naar inname diarree of moet overgeven dan is de pil idd niet werkzaam. Nu hangt het er vanaf ik welke week van je pilstrip het is of het ook gevolgen heeft voor de betrouwbaarheid van je anticonceptie.
De pil is niet onbetrouwbaar door antibiotica, tenzij je binnen 4 uren van inname antibiotica moet overgeven of diarree hebt. Ik zit momenteel ook aan de antibiotica. Dit staat ook op de bijsluiter. Vroeger dachten ze dit,maar bleek achteraf niet te kloppen! Dus als je diarree hebt of moet overgeven binnen 4 uur van innamen anticonceptie, dan is die onbetrouwbaar. Anders niet!
Gezien je berichtengeschiedenis probeer je of hoop je nu op deze manier zwanger te worden? Inderdaad. Overgeven of diarree binnen zoveel uur na het vergeten van de pil kan invloed hebben op de werking van de pil. Ik weet niet waar je nu in je strip zit, maar ik zou sowieso aanvullende anticonceptie gaan gebruiken. Maar gezien je eerdere berichten doe je dat vast niet. Ook even aan je huisarts doorgeven dat je niet tegen deze kuur kunt. Dan kunnen ze daar rekening mee houden. Voor je blaasontsteking is het wel goed dat je een kuur af gaat maken. Anders kan het doorslaan naar je nieren met een nierbekkenontsteking tot gevolg!
Ik werd er ziek van. En nee dit is geen manier van mij om zwanger te worden en dit probeer ik ook niet want ik ben nog niet toe aan een baby. Ook heb ik het er het geld niet voor. Miss lijkt het erop dat ik dit expres doe maar dat is niet zo. Ik was gestopt met de kuur werd de volgende week wakker met pijn in mn zij en ben dokter geweest had een lichte nierbek ontsteking door t niet afmaken van de kuur. Heb nu een sterkere antibiotica kuur en die neem ik wel. Nergens meer last van gehad nu.