hoi, mijn baby van 10 weken slaapt ineens 10-11 uur door ´s nachts. om 20u krijgt hij laatste voeding en vandaag meldde hij zich pas om 0715... mijn borsten zijn dan heel vol maar wordt niet meer wakker vd pijn zoals de eerste keren dat hij zo lang doorsliep.. maar ik vraag me af.. kan dit kwaad voor de produktie? ik wil lange tijd borstvoeding blijven geven maar zo lang niet leeggedronken is misschien niet zo goed? of stellen je borsten zich hier prima op in, nl ´s nachts 11 uur en overdag weer om de 3 uur? ik hoor het graag!
o had net ook al in ander topic op je gereageerd. las dat het bij jou ook zo gaat.. maar nu ben ik heel erg bang dat de produktie terugloopt... heb jij die ervaring?
Hoi dames, hier sinds kort ook lekker lang slapen. Als je overdag voldoende voed geen probleem hoor. Mijn zoontje sliep al Bij 8 weken door...
Hier ook een schone slaapster, mijn dochtertje slaapt sinds een paar weken 8 uur lang, vannacht zelfs 10 uur . Tot nu toe nog niks gemerkt van een afname in productie. Volgens mij regelt het zich allemaal vanzelf wel. Sinds ze doorslaapt, drinkt ze namelijk soms in de avond wat vaker, om de 2 uur ipv om de 3 uur.
Als je er bang voor bent dat je productie terug loopt, is het misschien een idee om gewoon een keer af te kolven ?? Voor het slapen gaan ?? Dan bouw je ook meteen een mooie voorraad op
als je er bang voor bent (11 uur lijkt mij ook erg lang!) dan kan je idd zelf een keer de wekker zetten en kolven...ik doe dat ook hoor! maar onze spruit slaapt met 4 maanden nog niet zo lang door, heel sporadisch 6 uur...maar meestal 4 uurtjes en dan wil hij wel wat!
ONze meid slaapt vanaf 9 weken al soms 13 uur achter elkaar door. En ik voed met 1 borst per keer, dus die ander stond in het begin echt op knappen. Toen liep de BV iets terug en ben ik 's avonds nog gaan kolven. Nu een mooie voorraad in de vriezer. Ben afgelopen maandag gestopt met kolven en mijn borsten doen het prima. Helemaal aangepast op wat ze nodig heeft en ik kan weer lekker vroeg naar bed Liefs
Misschien kunnen je borsten het aan om niet geleegd te worden gedurende 11 uur, maar ik vind het voor een baby van 10 weken niet gezond om zolang zonder voeding te zitten.
hier ook sinds tijdje...van 22u tot 10u...eerst hele tijd om 5 uur voor een paar slokken, maar sinds aantal dagen slaapt ie van 22u tto 09u!.....dan drinkt me leeg haha...en daarna slaapt ie 3 uur ofzo...zo kom ik op 5 voedingen...is dat dan genoeg??? om het op peil te houden, vraag ik me dan af... Normaal dirnkt ie dus 6 voedingen
fafje, als je het zeker wilt weten ga dan een extra keertje wegen. mijn ervaring met mijn zoontje is dat het kon maar hij groeide niet superhard. mijn dochter is de eerste drie maanden flink gegroeid (laatste weging 6060g) dus bij haar vind ik het makkelijker, ze kan het wel hebben. vannacht geslapen van 22.00 tot 8.00 en toen had ze ook wel honger maar ik denk dat ze van ons wakker werd en anders nog wat langer had geslapen.
ja je hebt gelijk bedankt...ik moet donderdag naar het cb...dan kijk ik even wat hij precies gegroeid is...en als zn slaapritme zo blijft, voedingen...dan ga ik daarna gewoon telkens even om de 2 weken wegen ofzo... maar gekke is dat ik gister hem iets eerder aanlegde, omdat ik weg moest...het ging er met moeite in...hij dronk heel weinig...dus heb wel het idee dat ie verzadigd genoeg is...ochtend en avodn tankt me wel echt leeg...nougoed ff aankijken
Hier regelt hij zelf dat hij voldoende binnen krijgt. slaapt idd van 10 tot 7/7.30 uur. En 1x per zoveel dagen komt hij overdag gewoon wat vaker om de boel weer te regelen. (overigens zonder huilen oid, mijn borsten zijn niet helemaal leeg, maar hij komt gewoon vaker) Ook hier de eerste keren enorme stuwing en lekkerij, nu gelukki gniet meer.
Hier zit ik een beetje met hetzelfde. Mijn dochter slaapt 's nachts van 23:00 uur tot 08:00 uur. Maar als ik haar om 23:00 niet wakker maar slaapt ze door tot een uurtje of 06:00. Ik leg haar overdag steeds om de 3 uur aan omdat ik bang ben dat ze te weinig binnen krijgt. Maar als ik haar dr gang laat gaan komt ze zo ongeveer om de 4 uur overdag. Ik probeer het vandaag eens uit om de 4 uur, zien hoe ze het dan doet. Misschien kijk ik het deze week eens aan en dan volgende week even wegen bij het cb, even zien of ze genoeg bijkomt op 5 voedingen per 24 uur. Hoeveel voedingen krijgen jullie kindjes per 24 uur? En om welke leeftijd? Mijn kindje is nu bijna 12 weken.