eerste afspraak fertiliteitsarts

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gimby, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    #1 gimby, 8 jun 2014
    Laatst bewerkt: 8 jun 2014
    Hoi!

Na een tijdje te hebben aangerommeld met mijn cyclus heb ik eindelijk een doorverwijzing gekregen van de ha.
    Mijn cyclus was erg onregelmatig, dus ik had geen idee wanneer ik mijn eisprong ongeveer had.
    Sinds januari 2014 gebruik ik ovulatietesten, hier kwam eigenlijk uit naar voren dat ik een late eisprong heb, maar ook dat mijn lf erg kort is. Wisselend van 6 tot 9 dagen.
    Stel dat dat het enige is, een korte lf, is daar dan makkelijk iets aan te doen?

A.s. woensdag heb ik de eerste afspraak bij de fertiliteitsarts in het ziekenhuis.
    Ik ben ontzettend zenuwachtig, maar kijk er van de andere kant ook erg naar uit.

Ik heb al wel wat gelezen over wat ik ongeveer kan verwachten, een uitstrijkje, vragen, een inwendige echo, bloedprikken enz..
    Een vragenlijst om thuis alvast in te vullen heb ik trouwens niet gehad, zou dat niet overal hetzelfde zijn?
    Op fertilityfriend heb ik vanaf januari alles netjes bijgehouden, deze grafiekjes zal ik maar meenemen woensdag, wellicht handig??

Ik zit nu op cyclusdag 17 en meestal heb ik mijn eisprong op de 22e dag, dat zou donderdag/vrijdag zijn. Kunnen ze dat ook zien dan? En kan dat geen kwaad voor het eitje, dat gedoe daar beneden?

Sorry voor alle vragen, ben gewoon een beetje onzeker :)

Liefs!

2. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Gimby,

Wij zijn na 22 maanden ook voor t eerst bij de fertiliteitsafdeling geweest. Inmiddels twee maanden verder heb ik mn eerste inseminatie gehad.

Bij mij is alles in orde maar manlief heeft weinig zwemmers.
    Bij ons in het ziekenhuis is een team van gyneacologen en assistenten die zich met fertiliteit bezig houden

Ze gaan bij de vrouw een cyclusanalyse doen dat houdt in dat je op bepaalde dagen een follikelmeting krijgt.
    Dit gaat middels een vaginale echo en dan kun je meekijken
    Ze kunnen je precies vertellen wanneer je follikel springt.
    Voor de duidelijkheid een follikel is het blaasje waar t eitje in zit. Alleen het follikel kun je op de echo zien. Om te weten te komen of er ook een eitje in heeft gezeten kijken ze naar de hormonen ij je bloed. Dat bloedprikken is een week na je sprong

Je man zal ook wat moeten inleveren en dat gaan ze ook bekijken.

Jouw bloed zal ook gestest worden voor soas en schildklierfunctie.

Als ze het nodig vinden kunnen ze ook nog een hsg doen. Een baarmoederonderzoek die ze dan vullen met contrastvloeistof en daar een röntgenfoto van maken.

Al deze resultaten samen vormen een score en aan de hand van deze score een eventuele behandeling.

Succes en zet je vragen op papier zodat de gyneacoloog je uitleg kan geven.

Groetjes Wanda

3. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je krijgt beide een vragenlijst inderdaad.....

4. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Bedankt Wanda!
    Heb de hoop dat het alleen mijn lf is en dat de rest goed is, maar je weet nooit.. We hebben het geluk al een mooi meisje te hebben gekregen, maar je gaat je dan ook afvragen of dat niet gewoon heel veel mazzel was..

Jij zit dus te wachten tot je mag testen? Zo spannend!! Wanneer is je NOD?

5. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.

Vanmorgen negatieve test helaas. Het kan inderdaad goed zijn dat jullie eerste een wondertje is......

Groetjes Wanda

Deel Deze Pagina