Hallo dames, Ik wil graag stoppen met de pil, maar ik wil niet zwanger worden. Vanaf wanneer in de laatste pilstrip moeten wij andere anticonceptiemiddelen gaan gebruiken? Want stel dat je vrijt op de dag dat ik de laatste pil inneem en dan vervolgens niet meer begin met een nieuwe pilstrip, is er dan een kans dat ik zwanger wordt? Is de pil tot daar veilig of moeten we al eerder in de pilstrip andere anticonceptiemiddelen gaan gebruiken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Hoi, Ik zou daar goed mee uit kijken, verschilt per persoon. Ik was meteen de volgende maand na het stoppen van de pil zwanger. Bewust. Dus hij was bij mij redelijk snel uitgewerkt na het nemen van de laatste. Op de dag zelf van de laatste pil kan het geloof ik nog geen kwaad als je hem gewoon regelmatig ingenomen hebt maar een paar dagen daarna wel grotere kans om zwanger te worden.
Ik zou vanaf de dag dat je geen pil meer slikt gelijk overstappen op iets anders. Je weet maar nooit.
Ligt er ook aan welke pil je slikt. Als je een stopweek hebt, waar je dus een onttrekkingsbloeding hebt, ben je nog veilig. Op de dag dat je normaal gesproken weer zou moeten beginnen met de pil, moet je ook beginnen met anticonceptie. Maar niet alle pillen hebben een stopweek, bij die pillen weet ik het niet.