Hallo dames, Hier even in het kort mijn verhaal. Ik hoop dat iemand dit herkent vanuit ervaringen met de Mirena. Vorig jaar besloten te stoppen met de pil ivm kinderwens, meteen dezelfde maand nog zwanger ongelofelijk! Maar super blij dat we waren. Zoontje is geboren met de keizersnede. Na de zwangerschap kampte ik met een hoge bloeddruk waardoor de ha mij niet terug wilde zetten opde pil, dus de oplossing Mirena spiraal. Deze is 25 maart geplaatst 2e dag van mijn menstruatie. Menstruatie is meteen na t plaatsen 2 dagen weg geweest en daarna heb ik 7 weken lang bruinverlies gehad (geen bloed, geen menstruatiekrampen alleen bruine "afscheiding") o ja en mijn haar valt gigantisch uit. Vorige week woensdag op controle geweest kon de ha t spiraaltje niet vinden. Woensdag op donderdagnacht van de een op de andere dag was het bruinverlies weg en mijn bloeddruk was perfect in orde?!? Afspraak gemaakt in het zkh voor een inwendige echo, spiraaltje zat nog op z'n plaats niks aan t handje. En nu sinds 2 dagen begin ik wat last te krijgen van menstruatie krampjes, wel in een hele lichte vorm. Zit mijn menstruatie er nu weer aan te komen? Kan dit komen door de inwendige echo? Kan dit een reactie zijn op t spiraaltje? Ik begin langzaam een beetje nerveus te worden van dat ding. Ik zou ook echt niet weten wat mijn normale cyclus is aangezien ik al 10 jaar aan de pil heb gehangen. Eigenlijk zoek ik naar mensen die ook zo'n soort ervaringen hebben. En of dit inderdaad "normaal" is. Alle reacties zijn welkom. Liefs Stumpie
Mijn nicht heeft een half jaar lang af en aan bloedingen gehad, terwijl het spiraaltje goed zat. Zelf was ik gelijk van mijn menstruatie af en heb daarna geen menstruatie meer gehad totdat ik hem verwijderde. Maar ook ik heb last gehad van die mini-ongikrampen. Vooral als gevolg van snelle bewegingen (draaien, opstaan)... Of na de seks. Ik was er geen groot fan van, maar hij deed voor de rest wel wat hij moest doen.
Bedankt voor je reactie...ja ik vind dit echt om te huilen. Word er niet vrolijk van. Maar ik wacht het nog even af anders gaat hij inderdaad mooi weer eruit. Wat een gedoe pfoe haha
Geen ervaring met een spiraaltje maar de haaruitval is normaal na een bevalling en heeft eigenlijk bijna iedere vrouw wel last van dus dat heeft niks te maken met het spiraaltje.. Dacht misschien ook wel fijn om te weten Succes ermee!
Ja ik heb ook ruim 5 maanden gebloed. Maar mijn ha had me al wel gewaarschuwd dat ik het zeker een half jaar de tijd moest geven. En jawel, daarna is het een keurige cyclus geworden van 28-30 dagen. Tot ik 'm 3 jaar had, toen werd het om de 3 weken, daarna om de twee weken en toen was ik het zat. Toen was ook mijn relatie verbroken, dus heb m toen laten verwijderen. Maar goed, bij mij begon met de pil ook vanaf de 3e week al bruinverlies, dus al met al weet ik niet of ik zo geschikt ben voor hormonale anticonceptie...
Je hebt hem nog 'maar' 2 maanden... Dat is echt een periode dat je lijf nog moet wennen, volgens mij. Ik had in het begin onregelmatig bloedverlies, kleine pijntjes in baarmoeder, zwaar gevoel, soms steken, soms misselijk, etc. Tegenwoordig heb ik gewoon mijn eigen cyclus, regelmatige menstruatie en eigenlijk geen klachten tussen door. Ik zou het persoonlijk nog even tijd geven. Klinkt volstrekt normaal wat je beschrijft...
Bedankt voor de reacties. Gisteren dacht ik echt dat mijn menstruatie eraan zat te komen maar vandaag nergens last van en geen menstruatie haha. Liefs
Ik heb hem net 2 weken. En man o man.... Ben een hormonaal monster niet normaal! En krampjes en steken en een libido tot ver onder het vriespunt. Ik hoorde van een vriendin dat die er zo'n 2 maanden last van had en dat daarna alles weer normaal voelde. Ik ben in staat om hem er morgen uit te laten halen, maar ik geloof dat ik toch nog maar even door ga zetten. Constant bloed en bruinverlies trouwens, grrrrr. En je haaruitval... Hè lang zit je na je bevalling? Tot wel een jaar na je bevalling ofzo kun je haarverlies hebben, en niet zo'n beetje ook! Is dus ontzwangeren.....
Ik zeg houdt nog even vol. Spiraal gehad in op 6 dec. Tot eind maart gebloed met tussen pauzes van Max een paar dagen. Veel pijn tot weeen gevoel aan tie en was het echt beu ( daarvoor met pil 1 a 2 x menstruatie gehad in 4 jaar) controle gehad en alles zat goed. Of ik het nog even wilde m aankijken was haar advies. Met veel tegenzin nog 1 maand aangekeken en nu is het bijna juni en wil niet anders meer. Vanaf eind maart geen bloedverlies meer gehad, geen pijn niks meer. Dus even doorbijten
Hoi, ik heb 3x over de mirena gehad, maar na twee keer klote tijd te hebben gehad met de mirena komt hij er hier niet meer in Haaruitval kan idd nog van je bevalling zijn, maar haaruitval is ook een van de bijwerkingen van de mirena. Bloedingen kunnen idd maanden lang aanhouden. Of even doorbijten, of de keuze maken hem er weer uit te laten halen
Ik heb de Mirena maar 2 maanden gehad en heb hem daarna weer gauw laten verwijderen. Ik had mijzelf ook voorgenomen het langer de kans te geven maar ik had zo ontzettend veel pijn. Hele zware menstruatiekrampen de hele dag door. Bij controle zat hij gewoon goed en ze kon me niet uitleggen waarom ik zoveel pijn had. Ze zeiden kijk het nog even aan, een week later lag ik gewoon te janken van de pijn en dacht ik bij mezelf dit is toch niet normaal?! Heb direct gebeld en de volgende dag is hij verwijderd. Wat een opluchting was dat, pijn was gelijk weg. Het was net alsof iemand mij twee maanden had zitten knijpen en ineens losliet... Voor mij nooit meer! Maar bij mij is de pil ook geen optie meer. dus zal na de bevalling ook iets anders moeten verzinnen.
Poeh hier 9 maanden non stop gebloed en veel last van bijwerkingen... Het is alleen op condooms na de enige optie
Hier ook ruim zes maanden 'aangekeken', maar ik bleef het grootste deel van de dagen bruin bloed of meer verliezen, met daarbij een libido van 0,0 op de dagen dat ik eens niet bloedde. Dus toch na zeven maanden laten verwijderen en toen direct van die klachten af. Pil ben ik ook geen fan van, dus wat we na deze zwangerschap gaan doen, weten we nog niet...