Mirena wel eisprong, geen bloedingen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Jucade, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had het met mijn vriendin over anticonceptie. Zij heeft een mirena spiraal (net als ik) en zegt dat je wel een eisprong kan hebben en dan 'ongesteld' word omdat het eitje niet ingenesteld kan worden. Maar stel dat je net als ik, geen bloeding heb.. Heb ik dan ook geen eisprong? Het doet mij een beetje huiveren. Dacht dat bij mirena sowieso geen eisprong plaats vond?

2. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Nee dit is onzin. Je kan wel een eisprong hebben maar er word geen baarmoederslijmvlies opgebouwd. Dus aan je bloeding die je misschien wel of niet krijgt kun je er niks vanaf lezen. Een mirena zorgt ervoor dat er dus weinig slijmvlies word opgebouwd en er komt een slijmprop voor de baarmoedermond geloof ik waardoor het nauwelijks doordringbaar is voor zaadcellen. Maar het kan wel dat je een eisprong hebt. Heeft niks te maken met wel of geen bloeding.

Ik heb zelf het koperspiraaltje. Daar krijg je ook een eisprong mee. Deze zorgt ervoor dat door het koper de zaadcellen soort van verlamd raken en een ontstekingsreactie van het baarmoederslijmvlies.

3. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hoi ik heb ook een mirena. Heb elke maand gewoon netjes mijn eisprong en wordt elke maand ook nog steeds ongesteld... nou ja voor zo ver je dat zo kunt noemen... want veel bloed verlies ik niet...

Hoe het in jouw geval is. Geen idee. Het is aannemelijk dat als je geen bloed verliest je ook geen eisprong hebt.

Maar na onze eerste heb ik ook ruim 1.5 jaar de mirena gehad. Nooit geen menstruatie gehad. Nooit mn eisprong gevoeld.
    Mirena laten verwijderen verliep echt soepel. Geen pijntje gehad niks. Ook geen gevoel van eisprong en toch die zelfde dag zwanger geraakt van onze dochter.

Dus het zegt gewoon echt niks...

Ik heb de mirena nu voor de 3de keer. En vind het eigenlijk toch wel een fijn ding ;)

Deel Deze Pagina